• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ostämplat cert

Jomppe

Omega
2-Faktor
God afton!

Jag är på väg att köpa en Submariner på Chrono 24. Allt verkar ok och köparen har svarat snabbt på alla frågor men ett litet problem har dykt upp. Klockan har allt som fanns med vid nyköp ink. cert, men certet är inte stämplat av AD. Finns det en risk att klockan är stulen eller likande? Kan det bli problem att serva klockan hos AD om certet inte är stämplat?
 

Jomppe

Omega
2-Faktor
Hej!

Tack för snabbt svar. Garantin har gått ut. Det jag är orolig för är om det kan bli problem att lämna in för service när det blir nödvändigt om några år?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Hej!

Tack för snabbt svar. Garantin har gått ut. Det jag är orolig för är om det kan bli problem att lämna in för service när det blir nödvändigt om några år?
Varsågod! Nej, det kommer inte ställa till några problem vid framtida service. Så den praktiska skillnaden är obefintlig, dock ska man inte betrakta dem som "komplett". Ogiltigt cert = inget cert, så vid eventuell försäljning i framtiden kan det ha liten negativ effekt på värdet.
 
Topp