• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Byte av mätartavlor Yazaki

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Yazaki, vad är det för klocka tänker kanske de flesta. :? Nu ska jag göra er besvikna att detta handlar inte om en klockan utan byte av mätartavlor i ett mätarhus ifrån Yazaki (just detta sitter i en Volvo S80-07). Om moderatorer anser att tråden inte hör hemma här så är det bara att flytta/ta bort. Tänkte bara att det kunde vara lite roligt att visa eftersom det rör just byte av "mätartavlor". :lol: Mätarbytet avser byte ifrån original till R-design mätartavlor.

Ett stycke mätarhus som sitter original i ovannämda bilmodell.

IMG_3892_zpse224cb43.jpg

Då öppnar vi upp det för att komma åt mätartavlorna.

IMG_3893_zpse28dfae9.jpg

4 st skruvar ska bort, ställ mätarnålen på kl 12 och sen är det bara att "skjuta" av mätartavlan.

IMG_3898_zps464ea951.jpg

"Skjut" dit nya mätartavlan (ifrån R-design), ställ mätarnålen på "0" och skruva dit de 4 st skruvarna.

IMG_3899_zps7cac0d0a.jpg

Sen upprepar man samma procedur på den högra mätartavlan.

IMG_3905_zps276e1dbc.jpg

Då sitter båda nya mätartavlorna på plats.

IMG_3909_zpsf15b8f2c.jpg

Monterat och klart i bilen.

IMG_3971_zps7935cbfa.jpg

/Mikael

Tack! :) Nu får jag skaffa mig någon klocka att modda istället och hålla mig till ämnet. ;)

Tillbaka
Topp