• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT Byxor - vilka är era favoriter?

Sonos

Basic
Vilket märke och vilken modell köper ni helst/gillar bäst när det kommer till..

1. Jeans?
2. Chinos?
3. Udda byxa - typ kostymbyxa etc etc?

Har ni kommit underfund med vad som passar er bäst? :D

Bär sällan jeans men har kört med Nudie länge och funkar

Chinos: Kör i princip alltid Brooks Brothers Milano, men sugen på att testa Incotex

Uddabyxor: Oscar Jacobson tenderar det att bli

Bär sällan jeans men har kört med Nudie länge och funkar

Chinos: Kör i princip alltid Brooks Brothers Milano, men sugen på att testa Incotex

Uddabyxor: Oscar Jacobson

Hade en känsla av att du skulle vara bland de första som svara @JakobZ ;)Tack! Funderar också på att testa Incotex. Aning om vilka butiker som har dem inne?

Incotex kallar sig själva "the best trousers in the world" och enda anledningen till att de kommer undan med det...är att det stämmer.

Hade en känsla av att du skulle vara bland de första som svara @JakobZ ;)Tack! Funderar också på att testa Incotex. Aning om vilka butiker som har dem inne?
Linnegatan2 plockade hem byxa och storlek de inte ens hade hemma/lager, super service och de bästa byxorna jag ägt! Snart dags att uppdatera lite med mörkare färger och jag vet vem jag ska kontakta @Singular

Jag gick lite på känsla då jag hade testat de hos gabucci men där fick jag avsmak för de, vet inte om jag testade fel modell eller så men kunde inte släppa byxan trots detta och kontaktade ovan och körde på, mycket nöjd men ljusbeigea byxor är ju näst intill omöjligt att hålla rena :)

Blir i stort sett bara Weekday vad gäller jeans. Alla fabrikat i spannet 1000-2000 kr jag prövat har inte varit vare sig mer hållbara eller med bättre passform. Är fortfarande på jakt efter chinos jag gillar, får kanske bli ett par Incotex nästa gång.

Har tacklingsrumpa så således hatar jag byxor. Men jag har ett par Folk som jag är nöjd med. Ska kolla igenom Universal Works nu i höst. Såna här skinny jeans och snortajta chinos är inget för mig.

Hemma:
Jeans: Acne stuprör av gammal vana annars Levis om jag kör utsvängda
Linnebyxor: Allt möjligt men i sommar mest Zara

Jobb:
Chinos/ Manchester: J Lindeberg har bäst enligt mig kör blå, grön och sand färgat.
Kostymbyxa: Blandat men typ tiger mest passar mina ben!

Vad är det egentligen som gör Incotex så bra, har tyvärr inte haft möjlighet att prova några än men är sugen. På vilket sätt framstår de som så bra jämfört mot ett par OJ Damien med barberistyg tex?

För att svara på tråden är det främst chinos från Morris/Boomerang och udda byxor från OJ som gäller.

I det brittiska skrädderiet pratar man om 3C (cut, cloth, craft) som gör skillnad medans Slowear själva kallar det 3F (fit, fabric, finishing) och på svenska hade man säkert kunna säga 3T (tyg, tillverkning, tillskärning) - det är de tre delarna i alla plagg och på alla tre bitarna tycker jag att Incotex är snäppet vassare än andra. Man kan ha svintur med modeller och snitt och hitta något som av en slump passar en utmärkt även från enklare märken/tillverkare, men min erfarenhet av framförallt highend-italienare är att samma plagg passar fler - en följd av att man gör plagget på rätt sätt, rätt skuret och i rätt material. Stenmark brukade väl säga att "Ju mer jag tränar desto mer tur har jag" och i det här fallet är det samma sak.

Damien är ingen dålig byxa, tvärtom, men det är en klasskillnad (och det SKA det vara eftersom Incotex kostar bedömt 50% mer).

Jeans: G-star
I övrigt har jag inte uppnått den den åldern då Chinos och andra känns aktuellt. ;)
Är en gammal gubbe, men vägrar klä mig som en. Tragiskt? Kanske. Chinos känns ännu mer tragiskt i mina ögon.

J

Senast ändrad:
Jeans: Levi's 501.
Chinos: Jag letar fortfarande efter mitt märke. Har Filippa K, Samsoe & Samsoe och H&M (slit-och-släng) just nu, men ska testa ett par Boomerang härnäst.

Oftast jeans, Replay Waitom, men kan inte fatta vad det märket håller på med...
Inom modellen "Waitom" finns slim fit, regular fit, tapered samt femtielva olika tvättningar och färgval med ett spann på en tusenlapp i tillägg.
-Varför kan man inte ha olika namn på modellen så man bara kan plocka ny utan att prova ???
Inte alla tycker det är skitkul och gå och dra i affärer och prova kläder. Var senast igår i ett provrum som saknade både skohorn och krok att hänga kläder på.

1: LVC - 501Z 1954 och Acne - Town Vintage
2: Bär inte det ofta, men när det väl händer blir det Uniqlo
3: Our Legacy

Jeans: Rag & Bone, Replay, Diesel ( En modell av varje märke som sitter bra)
Chinos: Scotch & Soda, Incotex, Bruun & Stengaade

Har två par incotex som jag är väldigt nöjd med, har nog faktiskt aldrig varit i närheten av lika bra byxor innan.

När det kommer till jeans så passar Levis 510 mig perfekt men de verkar ha försvunnit ur sortimentet och ersatts av 511 som inte passar alls lika bra.

För snål för att slösa pengar på saker som spricker konstant. Ogillar jeans som är alldeles för tjocka till materialet. Har minst sagt vältränade och tjocka lår så varje gång man gör en böjrörelse känns det som det man har på sig ska spricka.
Designmässigt föredrar jag dsquared och balmain men blir mest tiger, jl, zara och skräp. :)

Incotex är riktigt bra. Tyvärr är de så dyra nu för tiden att de ligger på samma pris mot t.ex Zaremba bespoke eller Corneliani MTM.

För snål för att slösa pengar på saker som spricker konstant. Ogillar jeans som är alldeles för tjocka till materialet. Har minst sagt vältränade och tjocka lår så varje gång man gör en böjrörelse känns det som det man har på sig ska spricka.
Designmässigt föredrar jag dsquared och balmain men blir mest tiger, jl, zara och skräp. :)

Använder du bara joggingbyxor?

Jag bär mest jeans och det har med tiden blivit enbart Nudies selvage jeans. Körde ett tag på LVC men de håller inte till närmelse lika bra som Nudie i mitt fall och sen att få de lagade (så de håller) mot lite fikabröd är inte fel heller.
På Chinos fronten är det sämre. Garderoben består av Scotch & Soda men antingen har jag sjuk otur eller så är kvalitén kass då de spricker i bakfickornas sömmar. No more..

På Chinos fronten är det sämre. Garderoben består av Scotch & Soda men antingen har jag sjuk otur eller så är kvalitén kass då de spricker i bakfickornas sömmar. No more..
Har du svårt att sitta still :)
Har so far inte haft några problem med Scotch & Sodas chinos. Använt i några år nu!

Har du svårt att sitta still :)
Har so far inte haft några problem med Scotch & Sodas chinos. Använt i några år nu!

Indeed I have.
Nej men jag vet inte vad jag gör. Fyra byxor har gått åt på Golfbanan. Kombinationen med lite tightare byxor (inte korvskinn men inte lösa) och välhängd som man är (I wish.. :angel:) gör det inte bättre. Eller så får jag helt enkelt sluta kolla puttlinjen för jag spelar så jävla dåligt ändå..

Tillbaka
Topp