• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Byxor - vilka är era favoriter?

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jeans:
- Levis har några olika par men 520 favorit just nu. Hög midja, smalare ben men inte jättetajt.Har ett par 510 som sitter perfekt men ful i färgen numera så används aldrig.
- HM selvedgemodell. 200kr på rea, supersköna efter lite ingång (stenhårda i början). Lagom tajta med avsmalnade ben. Se hur länge de håller men iaf nöjd för pengen :)

Chinos:
- Jack and Jones premium "Earl". Letade länge länge efter bra chinos som sitter smalt men inte slimmat. Har varken lår eller vader. Dessa är de som direkt i 28 x 30 satt perfekt utan någon korrigering. Enda misstaget var att jag inte köpte fler färger än ett par blå...

Uddabyxor:
- Används sällan. Men ett par grå i flanell vore trevligt! Har nog iof det men inte perfekt passform...
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Favoriten är klart mjukis byxa (gråa varianten med pluffs i achlet) dessvärre får jag inte ha det på jobbet :woot:

På jobbet blir det nån rl eller replay jeans, till&från kostym bralla från dressman/brothers.
 

Golbica

Omega
Jeansväg bär jag uteslutande LVC. 501 och 505.

Kostymbyxor måttar jag via Munro. Ger bäst resultat och alltid kul att själv få välja tyg.

Chinos har jag prövat runt i en 4-års period utan att ha blivit nöjd. Testat ALLT och inte blivit nöjd förrän nu i våras. Svaret är: GROSSMANN. Tro det eller ej, men gillar man högre midja är grossmann lösningen.
vad hittar man dessa grossmann byxor, hittar ingenstans?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
1. Jeans = utan tvekan amerikanska 7 (seven for all mankind) eller möjligtvis italienska JC (Jacob Cohen)
2. Chinos = PT01, MCS (tidigare Marlboro classics), Rose and borns ullbyxor med Loro Piano-tyg
3. Udda byxa - typ kostymbyxa etc etc? Skräddarsytt från Bonham Strand (HK).
 

Folke08

Omega
1. Levis & Tiger of sweden. Använder dock knappt jeans utan föredrar chinos nuförtiden.
2. NN07. Har verkligen fastnat för NN07 Theo. Otroligt sköna. Har tidigare haft både OJ , Lacoste och Ralph Lauren.
3. Har för tillfället varken kostymbyxor eller uddbyxor. Använder inte kostym så ofta och de jag tidigare haft har jag nu växt ur. Så börjar med ett inköp av en ny kostym.
 
Topp