• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: förbjuda Tapatalk

Blir det inte en jäkla massa dubbelpost via tapatalk också? eller vad beror dessa på. Jag surfar med både mobil och dator, men har aldrig lyckats dubbelposta.

Såg en hel del dubbelposter när KS hade lite prestandaproblem (DDOS?) tidigare. Antar att Tapatalk får en timeout och försöker igen och det resulterar i mer än en post...

Kör via Tapatalk mest av vana från andra forum. Det jag gillar är att man får en push-notifikation vid PM m.m via Tapatalk. Däremot gillar jag inte heller de förminskade bilderna som Tapatalk bidrar med. Därför löser man det problemet via en annan app, ex. imgurs

Men man kanske ska testa att köra lite via webbläsaren istället för omväxlingens skull.

Har också stört mig på att mina bilder blir små när jag använder Tapatalk.

Testar därför att lägga upp en bild med hjälp safari i telefonen. Ser den ok ut?

57BZQoz.jpg

Hatar tapatalk! Läser alltid forumet via webbläsaren..Dock har jag problem att ladda upp bilder via Dolphin och måste därför vända mig till tapatalk för uppladdning av bilder "on the go"

Tapatalk gör hela processen så mycket lättare, har dock själv tröttnat lite så för tillfället kör man via forumets webbsida som fö är väldigt mobilkompatibel.

Kör chrome i android 4.2.1 på en kinamobil (star s5), funkar hur bra som helst! Håller med om att TT är en styggelse och klickar heller aldrig på dessa små thumbnails...

PM sköts, för mig, lättast via Tapatalk. Det poppar upp som en notis, trycker på den och vips så är jag inne och kan svara. Bra när jag är "på språng".

Jag som ibland bor på landet, "mitt i skogen", har märkt att KS via webbläsaren i mobilen inte klarar av att ibland ens ladda sidan. Det klarar oftast Tapatalk. Det beror på mottagningen!

Förutom Safari fungerar även Chrome utmärkt via iPhone 5S.

Jämför TTT och Rolex forumet med KS så märker ni att det här överlägset är bästa forumet. Förutom alla medlemmar, kolla på design och hur enkelt allt är här. Designen är super på KS!

Bilduppladdning via Androids webbläsare verkar inte fungera för mig (i alla fall inte via imgur) :( men jag är en rookie och gör kanske fel, provar lite till.

Har provat TT men ser ingen poäng i att använda det, KS fungerar hur bra som helst på mobilen (iphone) utan TT.

Jag kör med Dolphin på android och har inte haft problem att ladda upp bilder på ks.
En liten disclaimer är att jag inte prövat de senaste månaderna, pga jag inte kan använda smartphones just nu.

Sen är KS-mobilsida en av dem bästa jag stött på i mobilversion!

De där tapatalk bilderna är ju mindre än ikonerna på skrivbordet, ser ju knappt vad det är. Förbjuda är väl lite starkt kanske men jag gissar på att det löser sig med bilderna :)

Håller med i resonemanget till viss del, men fördelarna, i form av möjligheten att läsa och post på språng, med TapaTalk tycker jag överväger.

Jag gillar tapatalk och dess tidslinje och notifikationer för nya inlägg. Och jag vill helst inte bli kallad för ett svin av en administratör för att jag har den åsikten.

Instämmer med resten att Safari visar KS fantastiskt snyggt och bra. Testade Tapa en gång men usch vilket interface.

Jag gillar Tapatalk och kör det på alla forum jag är med i (som också stödjer det).

Appen uppgraderas igår och jag kan inte klaga på interfacet. Det enda som är störigt är deras icke så uppskattade bilduppladdningsfunktion som jag tycker man borde kunna jobba runt.

Tycker KS fungerar utmärkt i telefonen, paddan och laptopen utan att använda Tapatalk eller liknande, har aldrig ens övervägt att skaffa det eftersom behovet aldrig riktigt har funnits. Att förbjuda Tapatalk låter väl lite drastiskt, det är ju trots allt bara ett litet irritationsmoment :)

Fungerar fint i mobilen med webbläsaren men tycker det blir för smått, te.x att kolla sina "notiser". Sen är det bra med tapatalk att få meddelande om jag blivit citerad, enkelt spara meddelande om jag inte hinner skriva klart, bättre visning av bilder mm. Men håller med om att bilderna blir helt värdelösa i tapa samt att det hänger sig, inte alltid laddar bilderna osv :(

Tillbaka
Topp