• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Funkar inte Alvedon längre?

droscar

Omega
Kör både alvedon och ibuprofen om du har behov, febern i sig är bara av ondo, inget som hjälper kroppen att läka. Snarast effekt av infektionen som ställer om "termostaten" i kroppen. Drick ordentligt som någon skrev. Feber mer än 5 dagar eller feber som intre alls svarar på behandlingen kan vara värt att kolla upp. Min erfarenhet är att "virusfeber" svarar bättre på alvedon/ibuprofen än "bakteriefeber". Krya på dig!
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Tack! Det bästa är väl att sova bort skiten men har bägge barnen hemma så hinner inte nu på dagen=(

Det där är ett dilemma. När man aldrig får vila upp sig. Lyxigt om barnen är friska och går på dagis och man får gå hem och vila upp sig. I våras var jag sjuk när jag var föräldraledig och den förkylningen höll i sig närmare tre veckor för att jag aldrig fick vila.
 

16610

Patek
2-Faktor
Det där är ett dilemma. När man aldrig får vila upp sig. Lyxigt om barnen är friska och går på dagis och man får gå hem och vila upp sig. I våras var jag sjuk när jag var föräldraledig och den förkylningen höll i sig närmare tre veckor för att jag aldrig fick vila.

Precis! Nu är tyvärr barnen också förkylda och hemma. Innan barnen kom till världen sov jag hela dagarna och blev av med det på 3-4 dagar men får man nog gotta sig med div tabletter :( men som äldsta grabben sa: pappa det går över:)
 

16610

Patek
2-Faktor
Glömde en sak: tänk på den där reklamen som gick för några år sedan. Kvinnor snackar om att födda barn, de vet inte hur det är när män är riktigt förkylda:)
 

Obeedoobe

Friends of KS
Varm mjölk med tre fingrar rom och en rejäl dask honung. Svep skiten och leta rätt på en bastu fort som attan! Släng på dig ett underställ innan du kliver in i hettan. Väl inne så kör du 50 upphopp. Klart!

Mvh
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Kör både alvedon och ibuprofen om du har behov, febern i sig är bara av ondo, inget som hjälper kroppen att läka. Snarast effekt av infektionen som ställer om "termostaten" i kroppen. Drick ordentligt som någon skrev. Feber mer än 5 dagar eller feber som intre alls svarar på behandlingen kan vara värt att kolla upp. Min erfarenhet är att "virusfeber" svarar bättre på alvedon/ibuprofen än "bakteriefeber". Krya på dig!
Word.
 

P-A

Sir Spamalot
Bit ihop... Vem vet, det börjar kanske växa hår på bröstet när du har överlevt.
Om du inte överlever så dog du som en riktig man iaf...

För att få bästa effekt så bör du gå ut i skogen, hugga ner träd och döda djur samtidigt.
 
Topp