• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen OT: Gammal iPhone

Wi

NLA
2-Faktor
Min mobil kmr vara borta på lagning i 3-4v.
Orkar inte vänja mig med nåt nytt. Har någon en iphone 3, 3gs, 4, 4s till salu?
Behöver inte vara i nyskick, slitet funkar bra.

Jag har tele2 som operatör, så antingen låst dit eller olåst.
Hör av dig med pris. Jag är ute efter nåt billigt.

Bor i sthlm
Tack
 

Yesper

Omega
Sommarjobbar hos en operatör just nu. Vi har samma verkstad som tele2 och det tar i regel ca 1,5 för rep. av iphone då de byts ut istället för att repareras. Ville bara tipsa så du vet att de troligtvis bara ville reservera sig med 4 veckor ifall det blir försening!
 

Wi

NLA
2-Faktor
Tackar för tipset. Det är faktiskt en HTC som ska in på lagning, men jag är van med iphone och dess lätta gränssnitt. Vet du hur det är med nya HTC telefoner. Lagas eller byts de ut?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Tackar för tipset. Det är faktiskt en HTC som ska in på lagning, men jag är van med iphone och dess lätta gränssnitt. Vet du hur det är med nya HTC telefoner. Lagas eller byts de ut?

Vill inte smutsa ner i din tråd men HTC kan ta lång tid. På frugans One X där kände telefonen plötsligt inte av simkortet. Telefonen lagades men det tog 4-5 veckor.
 
  • Like
Reactions: Wii

Zose

Omega
2-Faktor
Jag har en Iphone 4 liggandes, den är dock låst till telia, kan man låsa upp dessa på smidigt sätt tros?
För att låsa upp en Iphone som är operatörslåst till Telia så måste man gå till en Teliabutik som initierar en upplåsning genom att skicka en signal till Apple. Efter c:a 2 dagar kopplar man in sin telefon på Itunes på en pc/mac varvid upplåsning sker.
 

Zose

Omega
2-Faktor
För att låsa upp en Iphone som är operatörslåst till Telia så måste man gå till en Teliabutik som initierar en upplåsning genom att skicka en signal till Apple. Efter c:a 2 dagar kopplar man in sin telefon på Itunes på en pc/mac varvid upplåsning sker.
Glömde att tillägga att det kostar 300 :-
 

Yesper

Omega
Tackar för tipset. Det är faktiskt en HTC som ska in på lagning, men jag är van med iphone och dess lätta gränssnitt. Vet du hur det är med nya HTC telefoner. Lagas eller byts de ut?

okej, dom lagas! Så tiden det tar beror på vilka delar dom har på verkstaden. Vad är det för fel på den?
 

Onelund

Rolex
Åh sicken skit, då är det enda jag kan erbjuda två låsta mobiler, en Iphone 4 till Telia och en Iphone 3s låst till tre.
 
  • Like
Reactions: Wii

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oavsett om man säljer Seiko Sumo eller en iPhone får ni ta diskussionerna i någon annan forumdel. Respektera att detta är en Köp/Sälj-sektion.

Tack.

:)
 
  • Like
Reactions: Wii

Wi

NLA
2-Faktor
Tack Denke.
Jag tror Easy Rider har löst mitt problem.
Men fortsätt höra av er om ni har nåt.
 
Topp