Dina inlägg blir mindre och mindre sammanhängande känns det som? Åter igen har jag svårt att förstå riktigt vad du menar.
Då vill jag börja med att exemplifiera med ditt första inlägg som spretar åt precis alla håll utan speciell substans
Jag skrev att sambandet man sett i studien du länkat till är värt att studera ytterligare men att man inte kan se den som en absolut sanning.
Det finns sällan någon absolut sanning i vetenskap, den bästa modellen gäller tills någon hittar en bättre,
kopplingen till patientnytta ligger i att använda den bästa kända vetenskapen
Däremot verkar du inte alls ha förstått vad studien handlar om. Den har ingenting med FV-Leidenmutation att göra. Ingenting alls. Jag vet inte riktigt var du har fått det ifrån? Den har undersökt om ASA är värt att behandla med i efterförloppet hos patienter utan riskfaktorer som har fått en propp och därefter behandlats enligt rådande riktlinjer i tre månader med waran/NOAK/lågmolekylärt heparin.
Utan kända riskfaktorer (rökning, fetma, stillasittande, ålder)=(unprovoced) borde betyda en hög grad av genesiskt disponibla individer. Men du har rätt i att i artikel står inge speciellt om Vleiden, Har dock hittat anda undersökningar där VLeiden svarar bra på aspirin
Det är fullt möjligt att de med FV-Leidenmutation inte ens fått vara med i studien eftersom det är en riskfaktor. Jag vet inte, eftersom jag inte har tillgång till hela studien och dess inklusions/exklusionskriterier utan bara till din länk.
Tror du det medicinska samfundet är inblandade i någon form av komplott och undanhåller viktig information?
Jag vet att det finns stakar krafter som bromsar tillgången till nya och dyra läkemdel. Det är väl genom argument om patientnytta man kan fördröja effektiva läkemedel till behövande av irl kostnadsskäl
För mig är det rätt uppenbart att du har en hel del starka åsikter och drar en del egna slutsatser om något du inte har förstått ett dugg av och jag börjar ångra mig mer och mer att jag gav mig in i den här diskussionen. För att avsluta med ett citat från Mark Twain: "Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference".