• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Goodwill bilar

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Min far har en 2012:as Mercedes E200 som just slagit om till 1000mil på mätaren. Gubben är sjukt noga med sina bilar och här är det inget undantag. Han har aldrig använt cd:n som nu givetvis har lagt av.

Han lämnade in bilen där han köpte den och dom konstaterade bara att stereon var kaputt och det skulle kosta ca 13K för en ny utan givetvis montering.

Känns ju som goodwill eller är jag fel ute? Har kontaktat Mercedes Sverige och inväntar svar därifrån. Vad säger ni?
 

MrPlow

Rolex
Min far har en 2012:as Mercedes E200 som just slagit om till 1000mil på mätaren. Gubben är sjukt noga med sina bilar och här är det inget undantag. Han har aldrig använt cd:n som nu givetvis har lagt av.

Han lämnade in bilen där han köpte den och dom konstaterade bara att stereon var kaputt och det skulle kosta ca 13K för en ny utan givetvis montering.

Känns ju som goodwill eller är jag fel ute? Har kontaktat Mercedes Sverige och inväntar svar därifrån. Vad säger ni?
Hur upptäckes det om den aldrig använts? Och varför fixa något som aldrig används?
 

Edin

Panerai
Oavsett hur noggrann man är med sin bil/bilar så känns det som att man vid leverans måste se till att allt fungerar som det ska. Att då komma tre år senare och säga bu är inte så lätt. Dessutom mot Mercedes som är notoriskt avslagande av allt vad gäller Goodwill..
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Oavsett hur noggrann man är med sin bil/bilar så känns det som att man vid leverans måste se till att allt fungerar som det ska. Att då komma tre år senare och säga bu är inte så lätt. Dessutom mot Mercedes som är notoriskt avslagande av allt vad gäller Goodwill..

Nja kanske förklarade dåligt. "Stereon" är ju inbakad i mittkonsolen tillsammans med navi:n. Den fungerade fram tills två veckor sedan då allt blev svart både navi och stereodelen. Man kan ju tycka att en bil som kostar 350k+ inte ska behöva en "större" åtgärd av detta slag efter 3 år.
 

Edin

Panerai
Nja kanske förklarade dåligt. "Stereon" är ju inbakad i mittkonsolen tillsammans med navi:n. Den fungerade fram tills två veckor sedan då allt blev svart både navi och stereodelen. Man kan ju tycka att en bil som kostar 350k+ inte ska behöva en "större" åtgärd av detta slag efter 3 år.

I see. Ja om hela balletten la av är det riktigt dåligt.
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag kan tycka att de "borde" göra det på goodwill även om jag inte tycker att det är ett krav.
Farsan fick sin stereo + AC fixad på sin VW årsmodell 2011 i somras på goodwill.
 

par

Patek
2-Faktor
Nja kanske förklarade dåligt. "Stereon" är ju inbakad i mittkonsolen tillsammans med navi:n. Den fungerade fram tills två veckor sedan då allt blev svart både navi och stereodelen. Man kan ju tycka att en bil som kostar 350k+ inte ska behöva en "större" åtgärd av detta slag efter 3 år.
Maskinskada kanske tar det annars?
Tyvärr är nog det lite på gränsen på ålder men jag säger 50/50
 

Edin

Panerai
Bara pusha för att de ska ta det på Goodwill då den förväntade livslängden på en bil och då även dess multimedialösning inte är tre år. Visst, mediabiten kanske inte kan förväntas hålla lika länge som bilen men tämligen längre än tre år...
 
Topp