• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Ibland hittar man skumma saker på jobbet..

meo_swe

Audemars
Eller vad sägs om denna STG-44?

Eller en MG42?

Eller en K98?

SVT-40(tror jag det var)


Och till sist är ett unikt bygge. Det skapades på 2000-talet, när man skulle uppgradera AK5. Men ville kolla hur en sk "bullpup" (magasinet sitter bakom pistolgreppet, för att korta ner vapnet utan att korta ner pipan) skulle se ut och fungera.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Faaaan vad coolt! Gillar också eldkastaren som sgtn håller i!

Vilken jävla grisjävel bullpup-AKn var haha, typ fulaste jag sett.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Eller vad sägs om denna STG-44?

Eller en MG42?

Eller en K98?

SVT-40(tror jag det var)


Och till sist är ett unikt bygge. Det skapades på 2000-talet, när man skulle uppgradera AK5. Men ville kolla hur en sk "bullpup" (magasinet sitter bakom pistolgreppet, för att korta ner vapnet utan att korta ner pipan) skulle se ut och fungera.

Coolt, du fick inte skjuta?
 

calzone

Vacheron
Trevligt, Kan man få lite fler bilder på Mausern ?, Morsans ex hade en Mauser med exakt det där märket örnen som håller ringen med hakkorset han hade även bajonett till den, kommer så väl ihåg det :D, Som han köpte i Frankrike på 60-talet tror han har kvart det.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Man ser ju var kalashnikov fick sin inspiration ifrån.. Själv skulle jag vilja köra ett par band med MG42 helst..
 

MERL

Omega
Mg:n är nog fin han... Vore härligt att mata ut ett par band som sagt. Skaplig design på den med sett till användningstid historiskt sett. Han var bra på det där, "tysken"
 
U

urinvånaren

Guest
På mitt företag har vi inte fullt så brutala maskiner, men något vapen hyr vi ut.....:)

Hilti DX76 PTR Skjuter upp vilken stålbalk som helst!

ot6FUp8.jpg


Eller varför inte finlira med en gasdriven dyckertpistol från Paslode? en jävel på dörrfoder & lister:)

2FFjm80.jpg


Tack för dina grymma bilder!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
MG-42:an är ett riktigt historiskt vapen, och i mångt och mycket anfadern till våra gasrekylladdade automatvapen.
Najs...får mig att sakna skyttet...
 
Topp