• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Ipad/läsplattespel

J.Hall

Omega
Hej!

Var inne i app-store o sökte efter något kul, bra spel till ipaden men jag tycker mest det är massa tråkiga, tramsiga spel.

Finns det någon som kan rekomendera något BRA spel? Det behöver absolut inte vara ett gratis spel utan ser gärna att grafiken och spelkänslan är bra!

Själv vill jag passa på att rekommendera FIFA 2014. Det är just nu faktiskt gratis att ladda ner, har kört en match och det är fasiken så mycket bättre än alla andra gratis spel jag har testat.

Alla typ av spel är av intresse, allt som gör soltimmarna på stranden en smula roligare ;)
 

Dr Stein

Cartier
Knights of the old republic, om man gillar sånt. Gammalt pc-spel som jag missade när det begav sig. Helt ok portning. Annars är tex jetpac joyride kul, välgjort och lättspelat... Wrestle jump är ett briljant multiplayerspel.
 

J.Hall

Omega
Tack för alla bra tips! Har alltid gillat Hitman spelen (eller främst dem första) så det ska absolut testas.
Ang. Knights of the ord republik känns det bekant, själv har jag aldrig vare sig sett eller spelat gått med star wars men tror att en gammal kompis hade snöat in på det spelet. Kanske borde testas trots allt? :)

Fortsätt gärna att dela era tips både till mig och med varandra
 

Erik1

Patek
2-Faktor
grand theft auto chinatown. Finns fler GTA i appstore men inte testat de andra, men chinatown är grymt. Finns gratis demo så du kan prova först.

Annars är subwaysurfer en löjlig favorit.
 

Lattjo

Breitling
mWtJ7j3.jpg
 

J.Hall

Omega
Du tror inte du får bättre respons på SPEL forum..... Skämmes...
Ja för det diskuteras inte annat än klockor på detta forum?

Det gick tydligen bra att kladda i: OT: Gjorde två saker jag inte skulle... - tråden, kan inte någonstans se att du snackade klockor där...

Ja inte är det jag som skäms nu...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ja för det diskuteras inte annat än klockor på detta forum?

Det gick tydligen bra att kladda i: OT: Gjorde två saker jag inte skulle... - tråden, kan inte någonstans se att du snackade klockor där...

Ja inte är det jag som skäms nu...

Saken är den att jag är inte subjektiv utan både objektiv och selektiv...... min åsikt är inta allmängiltig utan endast min egen.....tycker jag det är kef så kommenterar jag....gillar jag då låter jag det passera....eller tom hänger på.....alla former av spel på mobil alt konsol är för mig degenererande........tur för dig att Yonsson är på din kant.....ibland är även han drabbad av svaghet......
 

Dr Stein

Cartier
Saken är den att jag är inte subjektiv utan både objektiv och selektiv...... min åsikt är inta allmängiltig utan endast min egen.....tycker jag det är kef så kommenterar jag....gillar jag då låter jag det passera....eller tom hänger på.....alla former av spel på mobil alt konsol är för mig degenererande........tur för dig att Yonsson är på din kant.....ibland är även han drabbad av svaghet......

Vadå degenererande? Och vadå mobil alt konsol? Menar du att du hatar spel eller att du älskar spel på pc? :)
 

J.Hall

Omega
Ja vadå degenererande? Du föredrar klassiker som finns i sjön o fia me knuff eller? Jag begriper inte?

Ja det är tur att Yonsson är på min kant, vad det nu ska betyda...

Tack Yonsson?
 

sveol

Cartier
Den här tråden spårade ut fort. Men till ts, Flappy Birds såklart


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

J.Hall

Omega
Hatar....? Varför?.....känns mest för kidz och ja....degenererande....slå upp det om du är osäker....

degenerering beskriver en process där något förenklas eller försämras

Så snälla förklara va det fina ordet du använder har o göra med sammanhanget:

"alla former av spel på mobil alt konsol är för mig degenererande"
 

J.Hall

Omega
Jg har inte gett upp hoppet om tråden ännu, har faktiskt hittat några gamla klassiker:
"The secret of monkey Island" o dem andra spelen i samma serie, även Sim City finns tydligen tillgängligt i app store :)
 

brr

Omega
Slår ett slag för Dungeon Hunter-serien. Blev fast på DH2 men senaste version 4 är riktigt bra också. För alla som varit beroende av Diablo spelen så är dessa gångbara alternativ.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ja vadå degenererande? Du föredrar klassiker som finns i sjön o fia me knuff eller? Jag begriper inte?

Ja det är tur att Yonsson är på min kant, vad det nu ska betyda...

Tack Yonsson?

Du behöver inte begripa, har redan preciserat vad jag anser.....spel i den form vi diskuterar är förpuckande..... Men det är fine.....klockor kanske inte heller är Mensaämne....men tycker kanske ändå att frågor om spel hör hemma på andra forum.....eller varför inte familjeliv.se.....där finns det allätare....
 

J.Hall

Omega
Du behöver inte begripa, har redan preciserat vad jag anser.....spel i den form vi diskuterar är förpuckande..... Men det är fine.....klockor kanske inte heller är Mensaämne....men tycker kanske ändå att frågor om spel hör hemma på andra forum.....eller varför inte familjeliv.se.....där finns det allätare....

Jag gillar detta forumet just för att man kan diskutera i princip allt, men passar inte det dig så finns det säkert forum där det uteslutande diskuteras klockor.
Tills reglerna ändras så kommer jag fortsätta med detta, men tack för din åsikt...

Till Er andra, tack för alla tips! Kommer ni på annat så bara posta på
 
D

Deleted member 1265

Guest
Machinarium
Talar mer till hjärtat än action, nog bästa jag spelat!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den här tråden spårade ut fort. Men till ts, Flappy Birds såklart


Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
MMMmmmmmm Passa er så jag inte bumbar upp min Flappy birds tråd ;)

Ett tidsfördrivande spel btw "construction simulator 2014"

Ganska realistiskt med en nypa salt. Men roligt om man gillar gräva , lasta , lossa förstöra ;)
pypupapu.jpg



Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 
Topp