• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Klocksnack's Fantasy Premier League

Gått helt okej, men som vanligt många dåliga sista minuten-beslut som kostat en del poäng, fem skador hittills och slösade bort WC omgången innan dom kom 😅 så det skulle man ha behövt nu! Men får ta några minuspoäng på transfers 😊

Tur att det är många omgångar kvar 😁 man glömmer lätt bort det så fort man har en liten sämre omgång.
Poängen kommer så småningom!
Haha det här spelet i ett nötskal låter det som!

Så är det verkligen. Det är ett maraton minst sagt 😁 Gäller att hålla i och försöka planera långsiktigt även om det såklart sätter käppar i hjulet med skador.

Det är lite det som är charmen med spelet tycker jag. Långsiktighet lönar sig och visst, vissa omgångar kan det gå emot men när man får träff så känner man ju att man går på moln 😁 Det allra finaste är ju när man har ett par gubbar som är lågt ägda och får träff! Det är då man plockar som mest på fältet 😁

Lutar åt bytesfritt för min del och eventuellt agera med ett dubbelbyte inför 6:an.
Låter som att du å andra sidan behöver agera då!? Vilka lockar dig att plocka in? 😁

Haha det här spelet i ett nötskal låter det som!

Så är det verkligen. Det är ett maraton minst sagt 😁 Gäller att hålla i och försöka planera långsiktigt även om det såklart sätter käppar i hjulet med skador.

Det är lite det som är charmen med spelet tycker jag. Långsiktighet lönar sig och visst, vissa omgångar kan det gå emot men när man får träff så känner man ju att man går på moln 😁 Det allra finaste är ju när man har ett par gubbar som är lågt ägda och får träff! Det är då man plockar som mest på fältet 😁

Lutar åt bytesfritt för min del och eventuellt agera med ett dubbelbyte inför 6:an.
Låter som att du å andra sidan behöver agera då!? Vilka lockar dig att plocka in? 😁

Verkligen 😆

Helt enig! Även om man ofta blir sugen att göra några direkta byten under vissa matcher när man blir arg 😄 Men man har lärt sig genom åren att det bara biter tillbaka.
Haha jo. Helst en back som går lös med ett mål och en nolla. Ballard och Reijnders var ju bra exempel första omgången 😁

Yes box, blir några byten kommande 2-3 veckor. Är mest sugen på att få in Isak och en från City och Arsenal då Saka verkar bli borta ett tag till tyvärr.
Foden ser intressant ut!
Kräver dock att jag byter ut två backar också för att ha råd, så är lite tveksam ändå 😅

Härligt att slösa ett -4 byte på Palmer pga skador och kaptena han. Utbytt skadad efter 20 min 🙃 Serenity now.

3 av 5 som jag kaptenat hittills under säsongen har skadat sig 🫠 blir tunt med poäng så.

Får trösta mig med att det var bra för United iaf.

Senast ändrad:
Jag har en liknade känsla, den jag köper skadar sig alltid. Kanske ska jag använda detta omen och köpa en Liverpool och en Arsenal spelare varje omgång 🧐.

Vi får hoppas att det håller i sig nu @Stuffe 🤞🏼

Hmmm, tog WC denna veckan. Och ändå fast man tänker rätt så blir det fel. Rätt att WCa för gamla truppen hade blivit förskräckligt dåligt. Och jag är hyfsat rätt ute i val av spelare. Men det blev ändå fel, för jag sätter 21p på bänken (4/4/4/9) och väljer lite för många 1/2-poängare på plan. Men, man får se det positivt; tanken är rätt och det är 33 av 38 omgångar kvar. Bara att nöta på.

Vilken säsong hittills! Imorgon kommer säkert mitt Villa igång också, Watkins och Rogers öser säkert in poäng nu när jag portat dem båda...

Haha. Denna omgång ser ut att bli ett skämt för mig om inte Tottenham och Arsenal toklevererar.
IMG_1805.jpeg

Är så jävla glad att Palace satte dit ett avgörande mot Liverpool.
Hur domarna kan godkänna Liverpools kvittering går inte att förstå. Helt otroligt hur VAR fortsätter få besluten fel gång på gång på gång.

Tar jag ledningen med 25p på bänken? Bestämde mig även i sista sekund för att ta in Wood för att sätta bindeln på honom. Alternativet var att skippa Wood och ha kvar C på Bruno och lira Dewsbury-Hall. Masterclass!

1000010808.jpg
Tar över stafettpinnen av mig själv med 28 pinnar på bänken. Har därmed bänkat hela 92p på 6 omgångar och snittar då 15,33 bänkpoäng per vecka 🤩 Får se om @S.L kan bräcka detta!

1000011456.jpg

Kan bli så magiskt imponerad och överraskad när väl omgången satt igång.
Man tar sista check på uppställning och känner sig rätt så nöjd över det hela.
Det här kan bli en omgång när allt faller på plats. Självförtroendet på topp för elvan på plan.
Sen hinner knappt lördagen vara färdigspelad och man är redo att dra ett WC och idiotförklara sig själv.
Den geniala planen är som bortblåst och förstås en hel del felbeslut och tanken man lekte med under veckan
känns nu som det självklara att man skulle gjort och genomfört.
Inte helt omöjligt att det kan gå bara lite mer åt helvete med poängen, några spelare till som har möjligheten av fullborda
raset.

Uppdatering: Efter sex omgångar ser toppen ut som följer:

1️⃣@Beckenbauer på 382p - efter en stark GW6 WC 87p (Alderete 17p snyggt)
2️⃣@Belmondo på 374p - även här en stark GW6 84p (Haaland TC 48p snyggt)
3️⃣ @S.L på 372p

.... och här behövs lite uppryckning:

1️⃣8️⃣@KMS på plats 18 med 265p
1️⃣9️⃣@chezz81 på plats 19 med 259p

Deltagande 19 lag:

Tillbaka
Topp