• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Paketöppning

R0B

Panerai
Jag har alltid varit en OCG så länge jag kan minnas. Har alltid varit nöjd med vad jag haft och flippat i cirka tre års cykler.
Men så för ca tre år sedan så kände jag att jag kanske borde komplettera dressaren med en sportigare modell.
Sagt och gjort en sportigare inhandlades och har därefter delats med den mer dressade.
Nu tre år senare så känner jag dock att den sportigare får alldeles för lite tid (användes mest på helgerna) och att det
därför är dags att flippa den mot något nyare och förhoppningsvis roligare.

Broschyrer införskaffades, olika AD och mässor besöktes. Gjorde en så grundlig research jag kunde och orkade.
Såg till behovet och fick fram en modell som jag tänkte skulle passa mig. Det skulle få bli en ny sportig modell.;)
Sedan en dag i december förra året, efter beslutet, in till stan och närmaste AD för at klämma och känna lite.
Gå igenom med dealern vilka komplikationer jag kände behövdes. En del bara för utseendet.
Svart skinn med inslag av mocka tänkte jag skulle passa. Boetten i svart den också.
Att en av subdialsen skulle vara med gul bakgrund kändes bara så rätt.

Ok, sade ADn när vi var klara, "nu ska den bara tillverkas så vi hör av oss om ca 3-4 månader när den är klar".
Sagt och gjort, en beställning skickades till tillverkaren i Italien.

Väntans tider har nu passerat och för några veckor sedan fick jag ett samtal om att skapelsen nu kommit till
generalagentens huvudkontor i Malmö. Där skulle den gås igenom för ett vara i toppskick vid leverans.

Så i torsdags hade den kommit till min AD i Stockholm. Jag for dit som ett skott för att hämta den.
Först lite cittchatt i receptionen innan två av säljarna, jag och min sambo gick ner en våning för att öppna paketet och
gå igenom alla komplikationer mm.

Dags för lite paketöppning;

Vad har vi här då...



Hmmm...


Säljaren Erik hjälper till att öppna.


men kom igen nu då!


Säljare Erik och Christian


Med locket på caset. Plexi fanns inte att välja


Erik lyfter på boetten


Ett shot på själva verket


Flera subdials, pushers och komplikationer, månfas fanns tyvärr inte heller som option


Utan lock


Obligatoriskt handledsskott


Å så lite fakta:
Fabrikat: Ferrari
Modell: California T
Motor: V8, 3.855 cm3
Effekt: 412 kW (560 hp) vid 7500 rpm
Topp fart: 316 km/h
Acceleration: 0-100 km/h, 3,6 sek
Bensinförbrukning: Ointressant
Klocka: Quartsare
Tvålar: Bak, 285/35 ZR20". Fram, 245/35 ZR20"

Stort tack till Erik och Christian på Autoropa för kanon bemötande.
Och tack till alla KSare som orkat läsa ända hit:)
Jävlar! Riktigt vass, stort grattis :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Du är helt underbar, kompis! Här glädjer en annan sig åt en ny klocka (som inte ens är ny) och så dräper du till med detta!!!:D:p:rolleyes:
Inte undra på att du hade en konstig min i morse.......






...... Men du har inte månfas och det har jag!!!!!!!;)




Provkörning i sommar????


OK, Grattis då!!!!
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Du är helt underbar, kompis! Här glädjer en annan sig åt en ny klocka (som inte ens är ny) och så dräper du till med detta!!!:D:p:rolleyes:
Inte undra på att du hade en konstig min i morse.......






...... Men du har inte månfas och det har jag!!!!!!!;)




Provkörning i sommar????


OK, Grattis då!!!!

Din nya JLC var helt fantastisk!
Du får testa kärran när du vill såklart:)
 
  • Like
Reactions: TiE

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Herregud eller rättare holy fakken shot.

Så jävla grymt gjort. GTG i Tylösand blev plötsligt potatoes! Stort grattis!!! Vilken bil!!

Edit: Zlatan säg att det är du?!
Nåja.. Vi vann på antal cylindrar i alla fall...;-)
image.jpeg


PS: Det är inte Zlatan...:)
 

M.U

Rolex
haha fan va mäktigt! Du kommer glida med stil i sommar!

Öppna en ny tråd: Årets sommarbil 2016? :D ;)
 

RosaCasio

Cartier
Borde vara en varningstext på denna tråd. Jag råkade läsa strax innan jag skulle köra till jobbet i min Saab 95 kombi från 2001.......
 
Topp