• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Rekommendera en man bag

carlanton

Audemars
Jag gillar denna från CDG Shirt. Finns på JUS i Stockholm och kostar lite under 2000 kr!

04-09-2012_cdgshirt_overnightbag_black1.jpg


04-09-2012_cdgshirt_overnightbag_black3.jpg


The Comme Des Garçons SHIRT AW12 collection continues from last season with some brilliant re-inventions of classic designs. The Overnight bag is exactly what it suggests it is, providing an ideal capacity for over night stays or short trips. This piece of luggage is constructed from all black durable nylon canvas, maintaining the brands clean tonal aesthetic.

Durable Canvas Construction
Cotton Lining
Chunky Zip Closure
Reinforced Canvas Carry Handles
Webbing Tabs At Either End Of Zip
Large Internal Compartment with Smaller Side Slip Pocket
External Smaller Pocket
Rigid Reinforced Base
Highly limited Numbers

Hade köpt den själv om den inte saknat axelband, har lite svårt för man bag-konceptet. Än så länge tycker jag att jag kan bära min Supremeryggsäck utan att se ut som en snattare.
 

Ricrob

Patek
Låt mig presentera:


Jag fick denna sköning från tyska Jost av min fru för ett par år sedan och den är GRYM! Kvalitén är superb, lika snygg ut som invändigt, massor av bra fack och fickor. Den blir dessutom bara snyggare och snyggare i takt med att lädret nöts in. Prisvärd är bara förnamnet! "Sportigare" modeller finns och dessutom i svart.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    480.6 KB · Visningar: 473
  • image.jpg
    image.jpg
    627.5 KB · Visningar: 479
  • image.jpg
    image.jpg
    549 KB · Visningar: 478

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för alla tips! Allt tas i beaktande och undersöks.

@Ricrob Den där såg stabil ut! Ska kika om de har någon hemsida.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag kör saddleback medium i ur o skur (cykelpendlar) varje dag i snart tre år. Skön indiana jones känsla, 100 års garanti, åldras mycket bättre än jag... Faller väl på priset tyvärr, men f-n vad den är värt det!
f01779b1.jpg
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
a5y5u6y7.jpg


Mulberry. Förslag på modeller t.ex. Brynmore, Heathcliffe (på taskig tunnelbanebild ovan) eller Elkington. Kan rekommendera samtliga.
Tråden kan nu stängas. :)
 
C

Crowolf

Guest
Har sett en del fina baggar här i Islamien. Ska ut och titta lite idag.

/Pope
 

wwjbd

Omega
Re: Sv: OT Rekommendera en man bag

Om du kan tänka dig lite militärt sjuk så kan jag varmt rekommendera maxpedition.com. Har deras jumbo samt massor av andra produkter från dem. Finns att beställa i flera svenska nätbutiker.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: OT Rekommendera en man bag

Upptäckte precis att Zeugma gör fina väskor. De gör ju annars riktigt härliga straps.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det blev en väska från Hugo boss tillslut. Gotta love the REA. Nedsatt från 4300kr till 1700kr :D
Case closed. Tack för alla tips!
 

meo_swe

Audemars
papadok skrev:
Har hört att inget slår saddleback leather, men fegade själv ur då läderkvaliten tydligen medför att de ska väga absurt mycket. Särskilt billiga är de väl inte heller...men mer "man" blir det inte:
767.jpg


För min del fick det bli en messenger-bag från tiger. Bättre kvalitet än man kan tro, tycker jag. Tveksamt om just min klarar 15", men den sväljer iaf 13" MBP + vardagsbråte.
Saddleback är bra skit!
Har lite småprylar från dom (plånka och bälte bland annat), och kvalitén är helt otroligt bra!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: OT Rekommendera en man bag

_jonte skrev:
yonsson skrev:
Det blev en väska från Hugo boss tillslut. Gotta love the REA. Nedsatt från 4300kr till 1700kr :D
Case closed. Tack för alla tips!
Gött, bild?? :)

Nope. Hittar ingen via google och det känns lite väl pretto att fota den känner jag. Den är svart i något nylonaktigt material. Låter inte så snyggt direkt, men den känns stabil och min 15" laptop passar i.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Målarn skrev:
Riktigt Snygg keepall, 50 visst :D??
Jag köpte 55an med tanke på att det är den största modellen du får ha som kabinväska...

Med facit i hand borde man kanske köpt en 55a med avseende på kabinmåtten... jag fasade dock för hur jag skulle känna när någon paragrafryttare trycker ner en Keepall 55 utan hänsyn i "korgen" med kabinmåtten :D
 

Målarn

The Steak
Gavve skrev:
Målarn skrev:
Riktigt Snygg keepall, 50 visst :D??
Jag köpte 55an med tanke på att det är den största modellen du får ha som kabinväska...

Med facit i hand borde man kanske köpt en 55a med avseende på kabinmåtten... jag fasade dock för hur jag skulle känna när någon paragrafryttare trycker ner en Keepall 55 utan hänsyn i "korgen" med kabinmåtten :D

Njaa, Ingen trycker ner Målarns väska haha ;)!!
Perfekt size för mig, fick plats med Allt jag behövde i Vegas + LA :D
 

par

Patek
2-Faktor
Riktigt Snygg keepall, 50 visst :D??
Jag köpte 55an med tanke på att det är den största modellen du får ha som kabinväska...

Gamla Vegas minnen :lol:
20120902_125731.jpg
[/quote]

Jag tog en 60 i slutänden=D Har annat jag flyger med så ville ha största möjliga för "landresor".
 

Galaxy

Rolex
Bumpar en gammal tråd :bag: men hellre detta än att skapa en ny likadan.
Mottager gärna tips på liknande väskor som de ni länkat, kanske aningen mindre än de flesta. Ska främst användas som datorväska, men vid vissa tillfällen handbagage vid flygresor och dylikt.
 

san

Cartier
2-Faktor
Bumpar en gammal tråd :bag: men hellre detta än att skapa en ny likadan.
Mottager gärna tips på liknande väskor som de ni länkat, kanske aningen mindre än de flesta. Ska främst användas som datorväska, men vid vissa tillfällen handbagage vid flygresor och dylikt.


Ser att Saddleback Leathers väskor redan har omnämnts här i tråden :) Deras "Classic Briefcase" kanske kan vara något? Kvaliteten på deras väskor är otrolig!

CLC-BC-MD-CH-PS-SLC01Br1C-1900.jpg
 
Topp