Tar en bira efter jobbet för "slå av" sen är det mys resten av kvällen.
Då blir jag väl alkis på kuppen=)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tar en bira efter jobbet för "slå av" sen är det mys resten av kvällen.
Lider med dig 16610, har själv sömnproblem har säkert haft det dom senaste 20-25 åren och det är ruskigt jobbigt. I mitt fall så har jag både svårt att somna, samt att jag dessvärre är väldigt lättväckt av mig. Behövs inte mycket för att jag skall vakna, har tyvärr en jojo som sambo, hon sover som en liten gris istället och kan i princip somna på plats var som helst.
Då hon vobblar runt i sängen både med slag och att hon nästan kryper in i arslet på mig, så kan hon väcka mig flera gånger på en natt extremt irriterande och jobbigt då man har har klarat av att somna, sover max 5-6 med lite tur. Funderar starkt på att skaffa oss 2 separata sängar som 2 gamla pensionärer. I och för sig så är jag snart där.
Har läst dom flesta av trådarna här och jag har väl provat det mesta av förslagen utan att lyckas komma till den bästa av lösningarna. Som Rivalen skrev i tråden ovanför så har jag hört att meditation skulle kunna vara bra för att insomna, typ yoga etc.
Är så illa att jag skulle nästan kunna byta bort hela min samling av klockor för att få kunna sova riktigt ordentligt.
Får kanske lyssna på Dr BluesmanV8 och ta rådet och gå till en läkare. Jag hoppas att det inte kommer att gå så lång tid för dig som det gjort för mig, för det är oerhört jobbigt i längden att aldrig få känna sig riktig utvilad.
Lycka till med sovandet // Mvh Af sjodahl
Har också till viss del sömnproblem. Jobbar natt och snittar 4 tim sömn under passvändorna. När jag blir ledig vaknar jag som om jag skulle upp och jobba, 13-15. Eftersom jag är helt slut så vänder jag tillbaka dygnet enkelt och sover som ett barn redan vid 22-23 första lediga dagen. Problemet sen blir bara att jag är klarvaken 4-5 på morgonen hela ledigheten. Och när det är dags för nattjobbet igen så blir det oftast att man är vaken 24-26 tim i streck första passet.
Jag är ung och orkar inte bry mig så mycket, men kan tänka mig att det skulle bli jobbigare med åren.
Räkna dina klockor istället för får.
Räkna inte vilka nya du har, eller vilka du vill byta ut mot någon annat.
Om du har samlat på dig tillräckligt antal klockor så somnar du om du bara räknar dom du har.
jaha hur gick det då!? åt kvällsmat kl 18.00. Gick ut och gick när jag fick tid. Kändes konstigt. Nästan som att gå mitt i natten.
Somna på direkten. Sov 5h! Så det är bara att fortsätta med tipsen så kommer detta lösa sig=)
Du måste vara mer rädd om dig. Din kropp ska ju fungera i många mer år...