• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Snösporter

cfalken

Omega
Långa toppturer och riktigt branta puderåk är allt som behövs här i livet:D
IMG_2146.JPG
IMG_2149.JPG
%2F20180314_141338.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Helgens mission!
IMG_20181202_192609_816.jpg


Ser inte så mäktigt ut, men fallen rakt fram är ca 90 meter höga. Vi klättrade en lätt WI4 på två replängder som blev tre eftersom vi fegade. Längst till höger i bild. Börjar med brant is och slutar i ett en kort brant snökamin som leder upp till ett brant snöfält där leden slutar. Firade även på abalakov för första gången. Min partner hade gjort det en gång förut så det blev lite trial and error i mörker och kyla. Vi hade lite för kort skruv så den var inte helt bra, men den höll och vi överlevde!

20181202_142610.jpg
Jag blir lite rädd när jag ser sånt här, höjder är inte min starka sida.
 

cfalken

Omega
Har gjort några bra "hikes" i Österrike, fan vad skönt det var att ha kommit upp och sen sitta och slappa lite och veta vad man har framför sig :)
Härligt, har inte testat Österrike dock men det är nog samma kännsla där;) mina bilder är från Italien, vi gick totalt cirka 1700 höjdmeter uppåt den dagen:oops:
 
Topp