• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Tips på weekend med sambo och bebis?

Arson

Basic
Hej hallå!

Efter en mörk, lång och tråkig vinter så tänkte jag boka en snabb weekend (ons - sön) med familjen i mars eller i början av april. Bara för att komma från vardagen några dagar. Har blitt en väldans massa jobb på sista tiden där frugan fått tagit för stort ansvar hemma med vår lilla bebis (10 mån), och vi båda är supertrötta :)

Folk här verkar beresta och därav min fråga. Vad skulle ni rekommendera för resmål i Europa till en liten familj? Mycket sol och avkopplande miljöer är mer prioriterat än lyxiga hotell och kulturella utsvävningar om man säger så - målet är ett skönt miljöombyte utan att ska kosta allt för mycket (en riktig resa är planerad i sommar) :)

Tacksam för tips :)

// Mattias

Tittar själv på en weekendresa! Spanien verkar det bästa alternativet i EU just nu med sol och avkoppling (fest om man vill det med ;) ). Vet att det går bra/billiga flyg ner till Alicante samt Gran Canaria.. Hoppas det var till någon hjälp, lycka till :)

"Mycket sol" och Europa kanske är en svår ekvation såhär tidigt i Mars, men som ovanstående talare skrivit så är det aldrig fel att besöka Rom (förutom mitt i sommaren då det är FÖR varmt där!) :)

+2 på Rom. PMa om du åker dit så skickar jag adressen till en gudomlig pizzeria. Ligger lite avsides! ;)

Malaga, brukar kunna vara tillräckligt varmt. Bodde senast i benalmadena, trevligt ställe med en fantastisk marina att gå och strosa i. Gillar sambon Desigual kläder finns det ett outlet i Malaga med sanslöst bra priser! Frun fyllde en resväska senast vi var där :)
Norwegian har bra priser på flyg.

Barcelona? Rom? Borde vara större chans för sol där än exempelvis Berlin. Annars är ju London en härlig stad och våren har ju med råge kommit dit i april :)

+1 på Malaga, riktigt sjysst stad, med bra tapas och har för mig att det är en av städerna i Europa med flest soltimmar (orkar inte kolla upp det, så det lär väl slå tillbaks...:)). Rätt bra priser också.

Mars är tidigt och att få värme i Europa är lite lotteri.
Kan vara varmt och skönt om man har tur men svalt och regnigt om man har otur.
Spanien typ ställen runt Malaga som är nog solsäkrast och varmast men även Alicante, Barcelona eller på Mallorca kan funka. Annars tycker jag att Sicilien där orten Cefalu är kanon. Trivsamt och kanonkäk.

Har ju faktiskt varit i Sicilien i början av april för några år sedan, och då var det ju toppenväder.

Ett ställe som jag faktiskt inte varit till än är ju Kroatien. Vad säger experterna om det? Lite väl mycket charter eller?

Alicante med Ryan, stor chans för värme om man jämför med övriga Europa denna tiden och mysig stad.

Firenze! Om Rom är lockande slår jag ett slag för Florens. Mindre, ingen trafik, bra mat, shopping och Panerai :)

I Barca finns det mesta. Kanske lite svårt med värmen i april, men där faller nog de flesta Europeiska städerna just nu.

Mallorca. Håll dig till nordvästra kusten. Fantastisk natur och brukar vara hyfsat soligt även i mars.

Torino utan tvekan du får med de flesta av önskemålen och med ett jätte plus på det är att du har ett utbud av uraffärer som knäcker de flesta städer. Så när frugan känner av den andra flaskan Barolo och bebisen behöver sova på eftermiddagen tar du en liten promenad och njuter av stadens utbud på handleds mästerverk.
Genast blev tråden mindre OT.
Lycka till

Torino utan tvekan du får med de flesta av önskemålen och med ett jätte plus på det är att du har ett utbud av uraffärer som knäcker de flesta städer. Så när frugan känner av den andra flaskan Barolo och bebisen behöver sova på eftermiddagen tar du en liten promenad och njuter av stadens utbud på handleds mästerverk.
Genast blev tråden mindre OT.
Lycka till

Haha, mycket bra! :)

Tack återigen för alla tips!

Tillbaka
Topp