• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT. Vad har ni för hobbys utöver klockor.

Monk

Panerai
2-Faktor
Kul bump, 5 år.

-Skärgård och båt
-Resor
-Träning
-Whisky
-Mat, både laga och äta
-Kajakpaddling
-Barnens träningsaktiviteter, är med så mycket jag kan på olika träningar och resor.
-Böcker, speciellt fakta och biografier
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Intressena är numera:
Träning i lite olika former. Löpning, Tabata, Hiit och sånt.

Schack. Spelar bara på nätet numera.

Resa. Försöker planera resor med en något motstridig fru

Aktiesparande. Ingen hejare på detta men har ändå en ganska klar strategi.
 
Senast ändrad:

ante_77

Cartier
2-Faktor
Hobby?
Jag har inte tid för sådant.
Är däremot intresserad av det mesta som jag antingen inte har tid till eller har pengar till.
Ja, det gäller ju även klockor. Det jag vill ha, finns det inga pengar till och jag hatar att kompromissa.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Hobby är kanske inte rätt ord, snarare intresse. Efter 30 år som trummis, givetvis musik, här representerat av några av dom närmare 6.000 CD'n som ingår i samlingen.
CD'n 2021-09-22 (R-Z).jpg


Sen har jag redan som som barn haft en viss förkärlek för modelljärnvägar. Hade en rejäl H0-anläggning som tonåring men den såldes när första bilen skulle köpas. När min far pensionerades byggde han upp en riktigt fin anläggning i den mindre N-skalan, som hamnade hos mig när han gick bort (RIP). Har bara kommit till att provbygga en anläggning, mest för att se vad rälsen kunde räcka till ...:
Slutlig plan 2020-04-04.jpg


... men en vacker dag ska jag skaffa en riktig skiva och bygga upp en komplett anläggning med det här: :happyhappy:
N-tåg 2020-02-12 (1).jpg

Lok 2020-02-12.jpg
 
Senast ändrad:
Topp