• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Vad kör ni...

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Weber klot kol, urgammal, snodd av föräldrarna, funnits i familjen sen sjuttiotalet, istället för arveklocka :)
 
Futur Trio, sheissebra

FDF8EC8C-5BE6-4BA2-A252-B522D2B0F939-3363-000001CEFBD37876_zpsb5f1edfa.jpg


//N
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Flintastek, engångsgrill, kompletterar med vass när kolen tar slut. :woot:

Närå, weber klot med briketter och gärna lammracks på grillen med hemlagad chimmichurry.
 

JayJay

Rolex
Märker man verkligen någon skillnad i smak om det skulle utföras blindtest? Att känslan är goare med kol köper jag dock :)

Märker man ngn skillnad i tidvisningen mellan ett mekaniskt vs ett quartz ur?

Själv grillar jag naturligtvis med kol. Märket på grillen är Weber. Efter att ha prövat ett par lågpris alternativ så kan jag konstatera att även i grillfallet så får man vad man betalar för.
Med detta sagt skulle jag gärna ha en gasolgrill att komplettera med. Precis på samma självklara sätt som jag har quartzklockor jag roterar med :D.
 

Ajax

Omega
Bor i lägenhet med alldeles för små balkonger (två stycken små, bredvid varandra, på samma sida. Hur smart är den lösningen?) för att få plats med en grill, men kör en liten portabel klotgrill från Maxi med kol :) Blir nog en weber klotgrill när vi flyttar till en bättre lösning.
 

Hardy

Thug
Fan bara att såga av en tunna, kröka ett spätt och snurrgrilla ett helt lamm.

Som kol använder jag ett parti ur&penn-klockor.

Då smakar lammet ondska blandat med glädje
 
T

Tobbe

Guest
Gasol för min del :) kan vara mysigt med kol på sommaren när själva grillningen är trevlig i sig, men grillat mycket åter om så det gör gasolen given! Weber Summit s-470 på landet, jävligt go, i lägenheten nöjer jag mig med en weber baby Q ;)
 

meo_swe

Audemars
Får inte kuöra annat än gas iom att jag bor i lägenhet och kan störa grannarna.. Men ja, det är som quartz...
 

Marc

Breitling
På helgerna jobbar jag som grillsäljare.. och skall erkänna att jag har både en Weber One-Touch 47a och en Weber Spirit E-310. Gasol är förjävla smidigt alltså, kol funkar väl när det är helt fritt från stress och dylikt. Dessutom är det ju kung att kunna reglera värmen på en gasolgrill, lite skillnad från kol där man får placera runt köttet på de olika delarna av gallret. :)
 

Hugii

Audemars
Vad säger ni nu 6år senare? Är det fortfarande skälvklart med kol?

Kan man "fuska" med gasol genom att köra med en "träflislåda"? Hjälper det nåt?
 
Topp