• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Varning 072-325 57 91

Ervid

Omega
Tänkte bara skicka ut en varning angående det ovan nämnda nummer.

En person, Stefan Gustafsson lägger ut olika annonser på blocket, elektronik som iPhone, Playstation och Gopro kamera.

Jag kom i kontakt med honom när jag letade en Gopro kamera att ge till grabben.
Annons, bild, bra mailkontakt.
Swishade pengar och namnet Stefan Gustafsson stod som mottagare.
En vecka gick och inget hände eller kom på posten.
Gjort en polisanmälan och dessutom hört av mig till den enda Stefan Gustafsson som bor i Ludvika och är under 65 år. Detta har tydligen hållet på ett tag och även han har gjort en polisanmälan.

För mig, i min enkla värld borde det ju vara öppet mål för polisen att följa tråden via swish till kontot bakom där det borde finnas ett personnummer å en person. Eller?

Ja, så veckans tips, som för er alla är gratis är att swisha inte pengar till detta konto. Gratis för er men inte för mig...

Tack och lycka till
/rickard
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Usch, blir så arg på sånt här. Är det här ditt inlägg eller är det någon annan som blivit lurad på antagligen samma annons som dig?
Screen Shot 2015-10-25 at 20.25.00.png
 

Ervid

Omega
Nej det är inte jag som skrivit det, när jag hittade det inlägget förstod jag att jag oxå var blåst.
Annonsen var utfärdad i Ludvika.
 

rogart-63

Patek
Polisen kan faktiskt luska ut vem det är . Kan ta tid dock så ha tålamod . Många år sedan blev jag lurad av en snubbe på blocket . Gick ett tag men sen ringde en polis och sa att han fått tag i personen . Snubben fick bråttom som tusan att skicka mig pengarna . Och be om ursäkt t.o.m .
 

romanov

Cartier
Polisen kan faktiskt luska ut vem det är . Kan ta tid dock så ha tålamod . Många år sedan blev jag lurad av en snubbe på blocket . Gick ett tag men sen ringde en polis och sa att han fått tag i personen . Snubben fick bråttom som tusan att skicka mig pengarna . Och be om ursäkt t.o.m .
Va tråkigt att det skall ta så lång tid..
Men skönt att det löste sig iaf.
 

Ervid

Omega
Polisen kan faktiskt luska ut vem det är . Kan ta tid dock så ha tålamod . Många år sedan blev jag lurad av en snubbe på blocket . Gick ett tag men sen ringde en polis och sa att han fått tag i personen . Snubben fick bråttom som tusan att skicka mig pengarna . Och be om ursäkt t.o.m .
Skönt att veta att det kan lösa sig. Känns just nu lite hopplöst. Tack
 

paradis

Audemars
Det är klart att Polisen kan sätta fast den skojaren, men dom har så mycket annat viktigare, större grejer att ta hand om först. Mycket tråkig , men sant.Läste i tidningen, att snattare måste åka fast ända upp till 10 ggr. Innan åklagare tycker det är lönt att åtala.
 
Topp