• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vinterskor

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ett förslag som jag tycker verkar schysst. Kan användas till kostym också. Notera att de är innerfodrade vilket är ovanligt för denna typ av skor. Finns i brunt också. Jag skulle beställa förra året, men då var de slut då de produceras till säsong. Om man köper loake, köp 1880 serien som är bättre än de andra serierna (men känns lite sämre i kvaliteten än tex RM etc). Jag har RM med tjock sula ut och extra sula in, de är absolut för kalla riktiga vinterdagar.

ybedyzas.jpg
u5aseqyp.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Loake Wolf heter de, runt 260 pund.



Just sådant foder tenderar att bli riktigt äckligt efter användning någon månad och i de allra flesta fall kommer man inte att använda dem mer än max en säsong, men gillar man dem och har för avsikt att byta till nya året därpå så är det väl bara att köra :)

Men looken var nice!

Mvh.
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
5anyvytu.jpg


Senaste tillskottet. Church's (tror modellen hette Highland?), kalvskinn och dainitesula. Med en ullsula klarar dem nog vintern i Stockholm galant.
 

POO

Panerai
Något annat än loafers som kvalar in på den beskrivningen? Ses nog endast runt ekvatorn som vinterskor...


Här syfta jag väl på att Rm Williams inte är lämpliga som vinterskor, men det beror ju naturligtvis på vad man lägger i begreppet vinterskor. Många ses ju i converse mitt i pågående snöstorm.
 

Josef B

Bestraffaren
en

enig, service och kunnande har lite övrigt att önska på Grafford, han mjuknade lite men krävs mer för den prisbilden, dom är inte ensamma om C&J :)

kul att du hittade nåt iaf, mina C&J Islay är härliga

// Danne
VA!? Jag tyckte han var skittrevlig, gav mig gratis skoblock av den fina kvalitén och CJ kräm och duk. Kanske för att man köpte två par CJs också :). Han gav mig sin livs historia hur han hamnade i branschen, olika butiker han jobbat i och hur han hittade CJ. Säljknep kanske :)
 
CAMERON_2934-34B-2ZS_copy.png

Här har vi årets nytillskott. Fabrikat Georges handmade modell Cameron. Tidigare vinterskor är inte värt nämna tyvärr men som tur är har det ju varit bra vintrar de senaste åren inte mycket till slask osv.
 

plattfot

Rolex
Tror säkert du blir riktigt nöjd. Finns ju en del färger att välja på. Valde dessa bruna då lädret kändes mycket bättre än på de svarta Martens jag provade innan.. Sen gillar jag dock brunt kontra svart på skor :)

Sen är det bra tjocklek på sulan så man kommer upp en bit från backen och då leder det inte kyla lika lätt :)

Sulan
large.jpg


Gillar Martens, men varma är de knappast. Ihålig, mjuk plastsula isolerar riktigt, riktigt dåligt.
 

danne10

Panerai
2-Faktor
VA!? Jag tyckte han var skittrevlig, gav mig gratis skoblock av den fina kvalitén och CJ kräm och duk. Kanske för att man köpte två par CJs också :). Han gav mig sin livs historia hur han hamnade i branschen, olika butiker han jobbat i och hur han hittade CJ. Säljknep kanske :)
Några skoblock fick inte jag, dock putskräm..jag fick också storyn och tyckte som sagt han mjukande, men jag tror han skulle tjäna lite på en mjukare approach :)
 
M

morgonfralla

Guest
Varför bara inte skaffa en "sko" som du tycker är bekväm, varm och håller de små fossingarna torra och skita i vad andra tycker om dit val av "sko"?
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Gillar Martens, men varma är de knappast. Ihålig, mjuk plastsula isolerar riktigt, riktigt dåligt.
När jag var en ung och rar gosse sände staten mig till norraste norrbotten för att kämpa mot såväl ryssvinter som finske fi. I bagaget medförde jag ett par dockisar vilka gav mig frosttå redan i juni månad. Dessa byttes snart ut mot ett par Lundhags och ett par kasernadidas från Kinnaskor. Lite som att ha en beater och en vardagsdressare..... Sensmoralen är då att Martens aldrig flyger på vintern om man inte är ute efter förfrusna fötter med allt vad det innebär och innefattar....
 

SSL

Audemars
Har länge haft problem med vinterskor, tycker helt enkelt inte att det funnits några i min smak. Kört vita sneakers flera vintrar nu. I Stockholm är det ingen vinter att tala om (utom för SL då) så nån extra sula o tjockare strumpor funkar oftast. Men denna vintern har jag kikat runt lite å det kan mycket väl bli nåt billigt skit.

SwexNt0.jpg

Blev dom här istället. Svarta stilrena Vagabond.

spvgS5p.jpg
 

WiktorK

Omega
Vad rockar folk på fötterna i vintern?

Själv är jag beredd med ett par Loake Chatsworth för mindre snöfyllda saker. Samt ett par fläskiga gamla Napapirjikängor, som tar mig igenom de värsta dagarna.
 

Räven

Cartier
Jag söker med ljus och lykta efter ett par vinterkängor som ser ut som Red Wing 8131, men som är fodrade.
image.jpeg

Jag har provat samma modell, men de är för kalla och trånga, även om jag väljer flera storlekar större.
Annars kör jag med Meindl Island Professional med fasta öljetter och ofrivilligt seriemördarindex.
image.png

Båda bilderna är skamlöst lånade.
 

SSL

Audemars
Kör vidare med Ecco Turn. Perfekta för Stockholmsvintern när man tar sig från A till B. Ska dock ut på jakt efter ett par låga Ecco för lite längre tid utomhus.
image.jpg
 

Erikberg

Cartier
2-Faktor
Om det inte blir svinkallt så att neopren stövlarna måste fram så tycker jag att man klarar sig bra i Stockholms vintern med ett par Cheaney kängor med dainite sula.
image.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Köpte mig ett par gula Timberland 6" igen. Grymt sköna och passar mig och min stil i övrigt. Kanske inte lika stiligt som övrigt men ändå.
Frågan är om jag skall eller bör impregnera dem innan användning? Hur gör ni?

Så här skriver dem om skorna själva:
Did you know that the leather used on this boot is dipped 6 times in parafin oil, and that all stiching has been coated?
This process gurantees that the boot is fully water resistant in 8 hours straight!
It also has a real gum sole, and some inner insulation, making this boot to be a true reliable shoe for the whole season... Plus it has that original early 90s NewYork look!


timberland-6-inch-premium-boot-10061-wheat-nubuck-the-original-wheats.jpg
 
Topp