Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tackar [emoji106]Nice catch!
Det är rätt cal på urverket och samma cal finns med Chronometer på rotorn, dock är det första gången jag ser den rotorn i din referens.
Den verkar vara unik. Guldrotorn ( 18k ) finns bara vad jag vet på Chronometerklassade urverk. Jag tror allt står rätt till och grattis till uret.
En riktig fining. Grattis.
Generellt så är Longines 70-tals dykare ingen dussinvara och självfallet då än mindre i kronometerutförande.
Hoppas det inte blir allt för svårt att fixa delar bara, till service !
Fått svar från Longines , dom ville ha klockan på plats för att kunna göra en korrekt undersökning och utredning på om det nu gjordes ref 7970 med chronometer i tavlan. Skulle de stämma och allt står rätt till skulle jag få ett gratis certifikat på att klockan är äkta, å de kan ju vara nice [emoji12]
Så den får nog resa till Saint-Imier för examinering på måndag !
Kul!! Behöver du låna ett par putsfillingar på resan så hojta till
Fått svar från Longines , dom ville ha klockan på plats för att kunna göra en korrekt undersökning och utredning på om det nu gjordes ref 7970 med chronometer i tavlan. Skulle de stämma och allt står rätt till skulle jag få ett gratis certifikat på att klockan är äkta, å de kan ju vara nice [emoji12]
Så den får nog resa till Saint-Imier för examinering på måndag !
Håller tummarna för att allt stämmer
Måste säga att kundservicen på Longines verkar vara fantastisk!
Hoppas allt är i sin ordning!
Ja det hade varit väldigt roligt ! Men vintage klockor är luriga så jag tar allt med en nypa salt tills jag har allt svart på vitt [emoji1]
Snyggt! Grattis! Blir nog riktigt toung med sharkmesh. Skönt stim du verkar va i, kul saker som trillar in
Hur gick det med denna?Synd att jag ska skicka den till Longines imorgon bara , så mycke fick man njuta av den [emoji2]
Ujj , på Longines konstaterade dom att allt va korrekt och jag fick ett certifikat på klockan.Hur gick det med denna?