• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanlig oysterquartz

ozzyozzy

Cartier
Dessa Oysterquartz:ar dök upp på nbtimes instagram i veckan, jag har då aldrig sett dem förut - ngn som vet mer om dem? Verkar vara ngn form av testproduktionsserie?


image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg
image.jpeg

(Bilder snodda från nbtimes insta)
 

Kalle Stropp

Breitling
Fejk? Utan att sitta på jättestor kunskap inom Rolex OQ men ser det inte ut som fel typsnitt? Lite väl tunn text. Tycker spännet ser klumpigt ut likaså.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Finläsning till kaffet om beta-21 verket: https://www.hodinkee.com/articles/the-beta-21

Provade en 5100 hos en vintagehandlare i Amsterdam i höstas (en riktigt trevlig snubbe som langade fram en massa kul, helt spontant, för att kompensera butikens brist på gammelspeedys) och den var riktigt grym. Inte minst är det coolt att sekundvisaren är helt flytande, alltså närmare spring drive än 36 000 bph hi-beat. Safirglas på en klocka från -69 är också respektabelt!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Finläsning till kaffet om beta-21 verket: https://www.hodinkee.com/articles/the-beta-21

Provade en 5100 hos en vintagehandlare i Amsterdam i höstas (en riktigt trevlig snubbe som langade fram en massa kul, helt spontant, för att kompensera butikens brist på gammelspeedys) och den var riktigt grym. Inte minst är det coolt att sekundvisaren är helt flytande, alltså närmare spring drive än 36 000 bph hi-beat. Safirglas på en klocka från -69 är också respektabelt!
Vad skulle han ha för den?
 
  • Like
Reactions: JLW

Oew

Rolex
Tycker den är sjukt cool och tillsammans med några andra OQ är de mina favorit rollar. Blir inte mycket bättre än såhär!
Finns det förresten vitgulds OQ dd med pyramid-bezel/länk eller är det bara gulguld?
image.jpeg
image.jpeg
 

Kalle Stropp

Breitling
Uppenbarligen inte jättestor, det skulle vara kul att veta hur den enkom stora kunskapen inom OQ släktet ser ut. (Smiley)
Haha, nä.. tydligen inte. Jag har egentligen bara sett OQ's som florerar på forumet. Reflekterade just över att tavlan kändes tom baserat på avsaknaden utav text samt att länken inte liknar något jag förut sett på en OQ. Hittade ingenting heller när jag slog på Wiki efter OQ.. Men jag antar att jag får dra tillbaka mitt uttalande då jag blivit tillrättavisad ;)
 
Topp