• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Overkligt bra gångreserv !?

Mätte på min Sinn 903. Sitter ett Sellita 500sw i med en gångreserv om 48h. Fick ut 55h 19min. Dock saknar Sinn 903 dagvisning. Dagskivan kan ju iof vara dold under tavlan men skulle det kunna ge någon timme extra?

Blev inspirerad och provade min rolex 1603 från 1978. Fick ut 50h och 28 min. Inte dåligt för en 38 år gammal klocka. En klocka jag älskaroch aldrig kommer göra mig av med frivilligt då den har mycket stort affektionsvärde för mig.

Lånar denna tråd efter att ha testat gångreserven i min datejust 1601. Drog upp den och la den stilla kl 15.15 den femtonde. Den stannade sedan 18.30 den sjuttonde. Alltså 51 timmar! Inte dåligt för en klocka från -69.

IMG_0747.JPG
Detta loppisfynd drogs upp på full fjäder, gick sedan i 52h. Visserligen fortade den sig totalt ca 1 minut, men nog blev jag lite imponerad allt! Har dessutom hängt orörd på loppisen i ett antal år:D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp