• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Overkligt bra gångreserv !?

Om den är specad 40hrs så ska den ju gå MINST 40 timmar, den ska alltså gå längre än 40, inte prick 40. :)

IMG_5909.JPG

Testade min BP när den var nyinköpt för att jag var fake-nojig. Den har 5 dygns specad gångreserv men klarade 6 dygn, alltså hela 24 timmar mer, då blev jag impad. :)

Edit: Lade in en bild till @laketwig

Senast ändrad:
Nu har hon stannat, 18:35 vilket betyder 48.5 timmar i gångreserv. Själv tycker jag detta är mer än skumt så jag kommer att köra ett till test snarast och redovisa utgången i denna tråd.

Bara så att det är klart från början, jag kör test 2 jämte en Bulova Precisionist Chronograph.
En batteridriven klocka dom enligt Bulova själva skall hålla rätt tid +-10 sekunder per år.

Det kan väl vara så att gångreserven som utlovas är det spann inom vilket korrekt tid garanterat hålls, medan eventuellt "extratid" på fjädern kan ge tidsavvikelser.

Tillbaka
Topp