• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWG Asian style

Camo00

Patek
Valet är lätt för mig, en Citizen 51-2273 150m, gärna issued till PAF... Så jäkla sköna! Här är bild på min första.
Citizen1_zpsfd12ff72.jpg
 

SSL

Audemars
Nåt liknande. Ingen koll på ref osv men det blir en dressare. Bara att ta av sig om man ska plaska eller göra annat som är ohälsosamt för klockan.
grand-seiko-61gs-hi-beat-03.jpg
 

mega

Rolex
SBGD001. Bra storlek. Ser ut som en simpel seiko. 100-tät (ett hirsch-performance Andy eller ett alligator-RubberB så kan man bada). 8-dgrs 9R01 springdriveverk. Kort sagt allt jag vill ha i en klocka... förutom datum då :)
8days.jpg
Saxat från Hodinkee: "price will be $55,000-ish"
Sitter med gråten i halsen...
 

WatchIT

Panerai
Jag väljer min pappas Seiko Sportsmatic -68 av naturliga skäl men främst för att den är så djävla snygg! När pappa gick bort förra året lät jag en urmakare ta den till sin fornstora glans och den är en njutning på handleden varje gång den sitter där....

IMG_5466.JPG
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
fan va snygg den va med tropic! Daniel vill genast ha ett nu :D
Men om jag ska välja så blire en 62mas
6217tropic.jpg

Är det någon som vet vad ett rimligt pris för en sån är? Har läst mig grå utan framgång och jag är tyvärr inte klokare när de kommer till den :(
Svårt att hitta en inte helt skabbig för under 10 nu för tiden, en fin för 15.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Gillar homagen men man vill ju ha den riktiga varan ;) Jo men jag har misstänkt att det så mycket man måste lägga. Vilket e värt. Dags att starta en klockspar igen :D
 

Wiliamo

Panerai
Hade jag fått denna fråga för någon månad sen hade det antagligen blivit en annan klocka, samma sak om jag hade fått frågan någon månad fram i tiden. Men idag är ju faktiskt idag, och jag säger SRP307 (japanska versionen) från Seiko. Den är absolut inte dyr, men det var å andra sidan längesen jag behöll en specifik klocka avsiktligt på handleden under så lång tid. Tycker den är grym. Första bilden stulen, andra två mina.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
6306. Bekväm, skön design, hyfsat ovanlig samt en intressant historia. Klär på många olika band, till och med på länk.
DSC_1369.JPG
DSC_1274.JPG
DSC_1143.JPG
Är nog inne på samma spår. Ett riktigt mästerverk.

Släppte min 6306-7001 för att kunna köpa en 6306 Scubapro. Har trott att 6215, 62mas och 6159 är favoriter men håller nog 6306 lika högt. Saknade den rena tavlan så mkt att en ny är på väg :).
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Är nog inne på samma spår. Ett riktigt mästerverk.

Släppte min 6306-7001 för att kunna köpa en 6306 Scubapro. Har trott att 6215, 62mas och 6159 är favoriter men håller nog 6306 lika högt. Saknade den rena tavlan så mkt att en ny är på väg :).
Dåre. Jag gillar 6159 bra mycket mer än 6306 även om 6306 är riktigt nice. Jag har ju en av varje i och för sig, så problemet är ju obefintligt. ;)
 
Topp