• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OWG Challenge 2020 - För den som vill och vågar.

Jag kan nästintill beundra dom som har 100 klockor och finner någon slags frid med det. Och som dessutom i stort sett aldrig säljer heller.

För min del så har rastlösheten varit total de senaste åren så jag behöver en förändring.
När ett intresse leder till manisk flipparsjuka som det varit för min del så dränerar det energi samtidigt som det är kul under tiden.
Men jag hade inte velat vara utan flipperi erfarenheten. Något jag vet med mig nu är att jag finner ingen ro i att ha oanvända klockor som ligger och skräpar.
Men det är jag det :)

Skulle man däremot ha ett obegränsat kapital skulle det kanske inte spelat någon roll men verkligheten ser ej ut så tyvärr.
Låter som det vore bra för dig så kör på det här och lycka till !

088420A3-2D73-4DE8-9DFC-FD1AC59FD7C3.jpeg
Är OWG men denna och tänker vara det fram till mitten av juli :)
Tycker faktiskt det är easy och skönt att slippa välja dinka, har bara en kompis så det blir vi varje dag :D

Körde inte du Swatch förra året? Borde varit toppen av hur svårt det skulle vara att köra owg! Vill du att det ska vara svårare??? o_O
Svårare att välja klocka* tänkte köra annat än Swatch iår, men Swatch firar ju 37 år I mars... Då bör man ha en Swatch och det är en bra klocka att köra owg med, boetten är förlåtande och tavlorna brukar vara magiska. Men får se hur det blir, lutar åt något i stål iår.

Är också en sådan som flippat en hel del klockor, tror det skulle göra gott i att köra OWG i en månad :arghh:.. Analogt/mekaniskt i all ära men tror nog jag kör en G-shock GW-5000 isåfall, så får den följa med på allt.

EB2C7CBE-10B5-49B9-8EAD-6C596F61B3F3.png
OWG höll i 62 dagar så det blev 37 dagar kort ifrån målet :bag:
Frestelsen blev för stor i slutänden men
det var en nyttig erfarenhet, som jag kanske inte vill göra om ;)

Fördelen är att jag har kunnat bida min tid och att inte köpa på impuls har varit nyttigt.
Men med det sagt så nu när denna period är över så har jag ett par nya välplanerade affordables på gång :D

Flippa in peace gott folk och njut av klockresan :)

Tillbaka
Topp