• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OWG paketöppning

Kommer väl att småspamma lite bilder här.

0292DB81-168A-44A9-939B-3A9A0E971A5C.jpeg
KNÄCKANDE bra alltså! KNÄCKANDE!

Utan tvekan, ja. Ganska mycket faktiskt.

Det svåra blir ju när man kollar listpris, är den 150000’ snyggare än 116500?

Visuellt och känsla oberoende av pris så tycker jag dock mycket bättre om denna.
Hehe, ja men listpriset på 116500 är ju inte så relevant för oss vanliga dödliga :)

Kul att du är nöjd! Min kollega har en likadan så spanar på den rätt ofta

Hehe, ja men listpriset på 116500 är ju inte så relevant för oss vanliga dödliga :)

Kul att du är nöjd! Min kollega har en likadan så spanar på den rätt ofta

Nej, det är ju sant angående listpris :)

Tycker denna känns så mycket mer gedigen och biffigare men jag inser också det säkert är på grund av tyngden, har ju aldrig haft något i guldväg innan så jag är lite glatt överraskad hur bra det känns.

Läste mig till att det är lite skillnad på caset också men jag vet inte hur mycket det spelar in för känslan.

Stulen bild här:

54AFF517-658B-470C-BEDB-204CEB85C87F.jpeg

Har din kollega haft den länge, är han nöjd?

Hur känns det nu då? Owg med guld e nog nått jag skulle ha svårt för! Dock har ju din keramik å inte guldlänk så kanske fungerar ypperligt!

Hur känns det nu då? Owg med guld e nog nått jag skulle ha svårt för! Dock har ju din keramik å inte guldlänk så kanske fungerar ypperligt!

Jag är ju liksom en ingen guldkille (vad nu det än är?) men eftersom denna är vitguld så funkar det riktigt bra. Man kan ju alltid debattera hur vettigt det är att betala premium för guld när det inte syns och jag har inget vettigt svar. Ingen hade varit nöjdare än jag om jag kunde fått samma klocka fast i stål.
Det har inte varit guld i sig som lockat med denna modell utan helheten.

Som jag sa innan tycker jag den känns så härlig på handleden iom tyngden och kombinationen med tyngd och gummi. Guld fast inte blingbling guld, ingen guldlänk som lyser eller repas, hyfsat dressig samtidigt som den är lite toolig, gummit är riktigt schysst. Det är en lite av en udda modell men väldigt bra.

Som slutkläm måste det nämnas hur jäkla bra den grå tavlan är, tyckte den vita tavlan på 116500 var bra men denna ger ett helt annat djup. Ibland ser man inte sunbursten utan den blir helgrå, ibland nästan vit och ibland bara härlig sunburst. Man ser så tydligt att de svarta tavlorna inuti är lite, lite nersänkta och jag älskar det :)

Jag är ju liksom en ingen guldkille (vad nu det än är?) men eftersom denna är vitguld så funkar det riktigt bra. Man kan ju alltid debattera hur vettigt det är att betala premium för guld när det inte syns och jag har inget vettigt svar. Ingen hade varit nöjdare än jag om jag kunde fått samma klocka fast i stål.
Det har inte varit guld i sig som lockat med denna modell utan helheten.

Som jag sa innan tycker jag den känns så härlig på handleden iom tyngden och kombinationen med tyngd och gummi. Guld fast inte blingbling guld, ingen guldlänk som lyser eller repas, hyfsat dressig samtidigt som den är lite toolig, gummit är riktigt schysst. Det är en lite av en udda modell men väldigt bra.

Som slutkläm måste det nämnas hur jäkla bra den grå tavlan är, tyckte den vita tavlan på 116500 var bra men denna ger ett helt annat djup. Ibland ser man inte sunbursten utan den blir helgrå, ibland nästan vit och ibland bara härlig sunburst. Man ser så tydligt att de svarta tavlorna inuti är lite, lite nersänkta och jag älskar det :)
Inget emot guld på det viset! Fantastiskt med klockor i guld! Har ju själv en daytona i rosé, älskar vitguld då det inte riktigt syns!

Inget emot guld på det viset! Fantastiskt med klockor i guld! Har ju själv en daytona i rosé, älskar vitguld då det inte riktigt syns!

Rosé hade man nog kunnat ro hem som enda klocka, har funderat både på choklad Daytonan och YM i rosé innan, visserligen hade jag nog haft något annat då också. Gulguld hade jag haft svårare för att rocka runt dagligen.

Förstår helt storheten med vitguld! Inte riktigt där än personligen dock ;) men ja vet inte, va owg med guld, skulle bli lite för varsam tror jag men de kanske går över!

Förstår helt storheten med vitguld! Inte riktigt där än personligen dock ;) men ja vet inte, va owg med guld, skulle bli lite för varsam tror jag men de kanske går över!

Jag är kanske lite dum där men iom att gemene man inte vet att det är guld så bryr jag mig inte vansinnigt mycket. Klart att jag kanske tar av denna mer vid riskmoment än jag gjort med en stålklocka. Man är ju medveten om kostnaden i bakhuvudet.

På något märkligt vis är det dock ju betryggande att den har keramisk ring och gummirem, det gör ju att man inte är lika nervös för bardiskar av betong. Med polerad helguldslänk känner man ju kanske inte riktigt så :)

Nej, det är ju sant angående listpris :)

Tycker denna känns så mycket mer gedigen och biffigare men jag inser också det säkert är på grund av tyngden, har ju aldrig haft något i guldväg innan så jag är lite glatt överraskad hur bra det känns.

Läste mig till att det är lite skillnad på caset också men jag vet inte hur mycket det spelar in för känslan.

Stulen bild här:

54AFF517-658B-470C-BEDB-204CEB85C87F.jpeg

Har din kollega haft den länge, är han nöjd?
Så det är skillnad på caset mellan 116500 och den i vitguld? Är den undre på bilden ovan den i vitguld..

En liten detalj som jag gillar väldigt mycket är hur gummiremmen är en fortsättning av ändlänken, samma spår bara fortsätter.

Gillar även hur ändlänken är både polerat och borstad. Generellt är det så många olika typer av ytor på klockan som alla fångar ljus på olika sätt.

9792E6F0-3919-48B2-9A64-8A1D1C3489F6.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp