Jag har ju bara en vänsterhand...
Gissar att du bara har ett par fötter oxå, men att du har fler än ett par skor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har ju bara en vänsterhand...
Kan man hänga här ändå? Självklart. Är det inte urinvånaren som har en aston? Han behöver ju ingen annan bil, men klart som fan att han kan få hänga lite på bilsajter ändå!![]()
Sedan kanske vissa satsar på kvalitet och INTE kvantitet...
Är man mer klockintresserad om man har 2-3 Seiko och Citizen och Omega än om man har satsat alla sina kulor på typ EN Patek?....
Intresset sitter ju inte i plånboken.
Helt rätt, och inte heller i antalet klockor -det var bara en liknelse för att visa att alla satsar inte på kvantitet och sedan så är vi ett brett spektrum av folk här, vissa är runt 20 och studerar och vissa är äldre välbetalda män på höga positioner så självklart är inte förutsättningarna samma för alla och det viktigaste är ju att vi alla delar ett intresse och har ett kanonforum att göra det på....
Vilken är favoriten då? Pics or it didn't happenJag har tre, fyra klockor men jag använder nästan bara en. Skulle utan problem kunna tänka mig sälja resten om jag behövde pengarna.
Gissar att du bara har ett par fötter oxå, men att du har fler än ett par skor![]()
Använder nästan bara Daytonan. Den är lagom på alla sätt och vis.Vilken är favoriten då? Pics or it didn't happenNej, men du har ju ett gäng riktigt fina som förtjänar handledstid.
Fast han har inte bara Astonen![]()
Vintage daytona tror jag.Vilken är favoriten då? Pics or it didn't happenNej, men du har ju ett gäng riktigt fina som förtjänar handledstid.
"-den här har jag haft i stjärten 30år..."
Nja, jag tolkade det som en som har en dyr klocka åt gången men tröttnar efter en månad och byter modell, troligen en Rolex. Sen är det dags att byta igen om någon månad.
Nej för fan!
Det där är att devalvera flippandets ädla konst. Seriöst flippande handlar om att på rent pundarmanér köpa precis alla klockor man ser som ligger inom ens preferensramar och man vill testa. Sen när man testar så känner man direkt om det är en klocka som ska stanna i lådan (typ en av sju) eller om den ska ut. Och då ska den bort snabbt. Fundamentet i denna process är det totala kaoset, de tvära kasten och de oväntade uppackningarna av nya klockor man knappt vet att man köpt.
Att kontinuerligt byta ut en klocka mot en annan utan att vare sig ha klocklådekaos eller utöka samlingen är inte alls samma sak. Gör man så är man bara en OWG som har svårt att bestämma sig.![]()
Denke har ALLTID en klocka på väg till sig hos posten, 365 dagar om året....
Nej för fan!
Det där är att devalvera flippandets ädla konst. Seriöst flippande handlar om att på rent pundarmanér köpa precis alla klockor man ser som ligger inom ens preferensramar och man vill testa. Sen när man testar så känner man direkt om det är en klocka som ska stanna i lådan (typ en av sju) eller om den ska ut. Och då ska den bort snabbt. Fundamentet i denna process är det totala kaoset, de tvära kasten och de oväntade uppackningarna av nya klockor man knappt vet att man köpt.
Att kontinuerligt byta ut en klocka mot en annan utan att vare sig ha klocklådekaos eller utöka samlingen är inte alls samma sak. Gör man så är man bara en OWG som har svårt att bestämma sig.![]()
Du är en mycket speciell man Denke, och det både oroar och roar mig samtidigt
Själv kan jag inte göra mig av med någonting jag köpt in i klockväg, utan jag måste hålla kvar allt som en jäkla hamster!
Kanske skulle jag oroa mig för mitt eget beteende istället nu när jag tänker efter?...
Det är så vi känner Denke, den stillsamme och charmige mannen med beroendeproblematik....Denke har ALLTID en klocka på väg till sig hos posten, 365 dagar om året....
men det är banne mig svårt att hitta bara EN klocka som passar allt.
Nej! Dj eller Explorer 1, 36 eller 39 mm., är betydligt bättre alternativ för OWG. Roligare än så blir det kanske inte, tråkigt men sant