• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster perpetual 39mm

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har googlat sönder internet senaste dagarna efter rolex oyster perpetual 114300. Men hungern är inte stillad, så upp med era bilder om ni har någon och gärna lite tankar och omdömen om ni har en, haft en eller provat en. Har själv ännu inte provat någon IRL.

En bild
image.jpeg
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Prövade en en gång. Tycker den satt bättre än SubCn, och den satt som en smäck. Helt peeeeeerfekt storlek (på min handled då).
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Den delar urverk med Explorer (som i mitt tycke är finare)

Explorern är coolare, denna är finare. Skämt åsido, jag har haft en exp1 39mm, tyckte den var för lik i känsla till min subc, tror att op skiljer sig lite mer. Är det sedan Explorer historiken man vill åt så är ju eg OP rätt väg att gå då det var OP som sir Edmund Hillary hade på sig när han besteg Everest.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Explorern är coolare, denna är finare. Skämt åsido, jag har haft en exp1 39mm, tyckte den var för lik i känsla till min subc, tror att op skiljer sig lite mer. Är det sedan Explorer historiken man vill åt så är ju eg OP rätt väg att gå då det var OP som sir Edmund Hillary hade på sig när han besteg Everest.
För många valmöjligheter IMO :)
 

thewallin

Mr GIF
2-Faktor
Provade en förra året och tyckte den var väldigt trevlig. 39mm passade mig utmärkt och gråa tavlan var schysst. Funderar ständigt på att kanske slå till på en.

Här är förra årets sämsta bild när jag testade den lite småfull på Korfu :)

image.jpeg
 

MånsT

Rolex
Explorern är coolare, denna är finare. Skämt åsido, jag har haft en exp1 39mm, tyckte den var för lik i känsla till min subc, tror att op skiljer sig lite mer. Är det sedan Explorer historiken man vill åt så är ju eg OP rätt väg att gå då det var OP som sir Edmund Hillary hade på sig när han besteg Everest.
En Explorer ska ju vara 36mm, inte 39. Kör man med 36 bör skillnaden till en Sub vara mer påtaglig.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
En Explorer ska ju vara 36mm, inte 39. Kör man med 36 bör skillnaden till en Sub vara mer påtaglig.

Det jag tänkte på var oysterlänken, svart tavla, mercedes visare, lite beater känsla. Sammantaget kändes de som om de okuperade samma plats i lådan. Tror inte 36mm hade spelat någon roll för mig. Här är det ju samma typ av länk men andra visare, annan färg på tavlan osv. Tror op kompletterar en sub bättre än en exp1.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kan du rocka lillebror 34mm har den roligare tavlor. Lite platt blir den. Händer in jättemycket men är en stilren rolex. Bara lume vid 12,3,6,9.
 

MånsT

Rolex
Det jag tänkte på var oysterlänken, svart tavla, mercedes visare, lite beater känsla. Sammantaget kändes de som om de okuperade samma plats i lådan. Tror inte 36mm hade spelat någon roll för mig. Här är det ju samma typ av länk men andra visare, annan färg på tavlan osv. Tror op kompletterar en sub bättre än en exp1.
OK, trodde du syftade mer på hur de bärs och ser ut på armen men nu hänger jag med. Explorer är avsevärt mindre, men som du säger har mycket gemensamt med en Sub. Håller med att en OP i livligare färg hade kompletterat en Submariner bättre än Expy!
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Explorern är coolare, denna är finare. Skämt åsido, jag har haft en exp1 39mm, tyckte den var för lik i känsla till min subc, tror att op skiljer sig lite mer. Är det sedan Explorer historiken man vill åt så är ju eg OP rätt väg att gå då det var OP som sir Edmund Hillary hade på sig när han besteg Everest.
Var det inte en Smith han hade på toppen?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Den grå tavlan med blå prickar var verkligen snygg!!! Finns den till 116000? Inget liknande till DJ heller?
Tycker om den, men vet inte om man ändå inte skulle sakna jubilee...
 
Topp