• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Drygt en månad med denna pärla. Väldigt glad att jag hittade en i gott skick här på forumet då de nya referenserna verkligen inte har vuxit på mig, denna gör mig fortfarande glad varje gång jag ser på den, urtavlan är otroligt rolig med hur annorlunda den kan se ut i olika ljus!
IMG_5136.jpeg

Tack för tips! Vad gjorde att du inte gillade beige eller lavendel om jag får fråga?
Det var nog nyansen på färgerna och att de var rätt bleka, tyckte den beiga såg ut att ha en varm gulaktig ton, hade hellre önskat en lite kallare ton som går mer åt grått. Men jag ska prova den i butiken för att se hur den ser ut i olika ljus och vinklar.

Sen skulle jag även gärna prova den nya blå. Tror den kan vara riktigt bra.

Är det någon som hört något angående tilldelningen och ev. väntetid på de nya färgerna? Var i Köpenhamn i helgen men fick inget vidare svar än att de inte kunde sälja någon av de som var på display

Jag och frugan var förbi Nymans och kikade in nyheterna de fått in. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av OP men den nya blåa var riktigt fin. Vet inte exakt hur proportionerna förändrats men 41an kändes bra på min lite tanigare handled, jag är normalt förespråkare av 36or då de känns mer ”rätt”. Pistage såg fin ut tills jag satte den på armen - kombon med blek arm var ingen hit.

IMG_0227.jpeg

Jag och frugan var förbi Nymans och kikade in nyheterna de fått in. Jag har aldrig varit särskilt intresserad av OP men den nya blåa var riktigt fin. Vet inte exakt hur proportionerna förändrats men 41an kändes bra på min lite tanigare handled, jag är normalt förespråkare av 36or då de känns mer ”rätt”. Pistage såg fin ut tills jag satte den på armen - kombon med blek arm var ingen hit.

IMG_0227.jpeg
Jag gillar pistage! Den blå däremot kunde dom ha skippat.

• Wow
Reactions: 308
IMG_2553.jpeg

Känns som många i tråden föredrar den nya lackade urtavlan. Både för blå och svart. Jag är väldigt förtjust i den förra versionen som känns mycket mer intressant med mycket liv beroende på ljus. Så nöjd.

Däremot tycker jag de nya färgerna för i år är så jäkla snygga. Nån som lagt vantarna på en och lyckats köpa?

Priskorrigering?

Vart landar 124300 ”Tiffany” OP om några år?

Marknaden fylls av AM tavlor och hypen har kanske lagt sig från rekordnoteringar, vad tror ni?

Priskorrigering?

Marknaden fylls av AM tavlor och hypen har kanske lagt sig från rekordnoteringar, vad tror ni
Priskorrigering?

Marknaden fylls av AM tavlor och hypen har kanske lagt sig från rekordnoteringar, vad tror ni?

Bilagor

• IMG_8894.jpeg
    IMG_8894.jpeg
    74.6 KB · Visningar: 1
Har en 36mm Explorer 124270. Väntar på en OP36 grön. Blir dom too close for att ha i samlingen?
Jag skulle säga ja, eftersom dom har likadan borstad länk (oyster), slät ring, liknande storlek och båda är moderna referenser (bärs väldigt lika). En DJ36 med jubilee, eller en vintage-referens hade varit lite mer annorlunda. Men om du gillar looken - kör på.

Tillbaka
Topp