mouqvist
Silver
Nu har jag lite pengar som jag skulle vilja investera i nästa automatare.
Min kravspec är:
- safirglas
- helst stållänk
- WR 150m eller mer (skruvad krona och boett)
- automatverk
- stilren, inga komplikationer
- inga integrerade länkar
- diameter 39-44mm (troligen mer 41-43mm)
- lite kluven vad gäller vridring eller ej, tror inte just nu.
- helst nyservad eller under garanti typ nåt år eller mer
Jag vet att det finns hur mycket som helst, men De modeller som jag kikar mest på är Eterna kontiki four hands, Omega AT, Orfina Military MKii (har haft flera, så jäkla synd att man inte kan bada med den), mkii vantage, Tudor Glamour (med raka visare), Ball fireman 2, Rolex Dj2 (grailen för mig men ouppnåbar inom rimlig tid), så ganska snarlika modeller. Jag tror att det ska vara en ganska allround klocka som jag ska bära lika väl på stranden som på jobbet.
Vad tycker ni om dessa modeller? Erfarenheter? Har någon tips på annat märke som jag inte tänkt på?
Min kravspec är:
- safirglas
- helst stållänk
- WR 150m eller mer (skruvad krona och boett)
- automatverk
- stilren, inga komplikationer
- inga integrerade länkar
- diameter 39-44mm (troligen mer 41-43mm)
- lite kluven vad gäller vridring eller ej, tror inte just nu.
- helst nyservad eller under garanti typ nåt år eller mer
Jag vet att det finns hur mycket som helst, men De modeller som jag kikar mest på är Eterna kontiki four hands, Omega AT, Orfina Military MKii (har haft flera, så jäkla synd att man inte kan bada med den), mkii vantage, Tudor Glamour (med raka visare), Ball fireman 2, Rolex Dj2 (grailen för mig men ouppnåbar inom rimlig tid), så ganska snarlika modeller. Jag tror att det ska vara en ganska allround klocka som jag ska bära lika väl på stranden som på jobbet.
Vad tycker ni om dessa modeller? Erfarenheter? Har någon tips på annat märke som jag inte tänkt på?