• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Påsöppning efter tacokladdet

Galaxy

Rolex
Stort grattis, riktigt snygg klocka!

En grej jag länge undrat, som en person nyligen berättade för mig, var att Mercedes-loggan på timvisaren, inte är en Mercedes-logga. Det ska tydligen vara de tre transportsätten (flyg, väg och vatten, om jag inte minns fel). Kan någon bekräfta detta? :eek: Har googlat utan resultat.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
En grej jag länge undrat, som en person nyligen berättade för mig, var att Mercedes-loggan på timvisaren, inte är en Mercedes-logga. Det ska tydligen vara de tre transportsätten (flyg, väg och vatten, om jag inte minns fel). Kan någon bekräfta detta? :eek: Har googlat utan resultat.

Nej, det är ingen Mercedes-logga. Skulle väl vara lite konstigt med ett annat varumärkes logotyp som en medveten del av designen? (Co-branding är en annan sak.)

Denna diskussion har under åren kommit upp då och då. "Flyg, väg, vatten" - inte en aning? Låter som en efterkonstruktion. Tror inte det är svårare än att de tre segmenten är till för att hålla lysmassan på plats, eller snarare att inte skapa för stora ytor av lysmassa utan stöd - som därför riskerar att falla ur.

(Å andra sidan... så finns ju Tudors så kallade lollipops, helt utan segment i timvisaren runda del... men de kanske hade hittat en lösning på hur stora stycken lysmassa ändå kunde hållas samman i och med introduktionen av "snow-flake"-visaren.)

mvh A
 

Galaxy

Rolex
Nej, det är ingen Mercedes-logga. Skulle väl vara lite konstigt med ett annat varumärkes logotyp som en medveten del av designen? (Co-branding är en annan sak.)

Denna diskussion har under åren kommit upp då och då. "Flyg, väg, vatten" - inte en aning? Låter som en efterkonstruktion. Tror inte det är svårare än att de tre segmenten är till för att hålla lysmassan på plats, eller snarare att inte skapa för stora ytor av lysmassa utan stöd - som därför riskerar att falla ur.

(Å andra sidan... så finns ju Tudors så kallade lollipops, helt utan segment i timvisaren runda del... men de kanske hade hittat en lösning på hur stora stycken lysmassa ändå kunde hållas samman i och med introduktionen av "snow-flake"-visaren.)

mvh A


Jo håller med, det skulle vara märkligt. Jag har alltid trott att Mercedes och Rolex haft något typ av samarbete dock, och det låter mer rimligt som du säger.
 

Rikard

Omega
Nej, det är ingen Mercedes-logga. Skulle väl vara lite konstigt med ett annat varumärkes logotyp som en medveten del av designen? (Co-branding är en annan sak.)

Denna diskussion har under åren kommit upp då och då. "Flyg, väg, vatten" - inte en aning? Låter som en efterkonstruktion. Tror inte det är svårare än att de tre segmenten är till för att hålla lysmassan på plats, eller snarare att inte skapa för stora ytor av lysmassa utan stöd - som därför riskerar att falla ur.

(Å andra sidan... så finns ju Tudors så kallade lollipops, helt utan segment i timvisaren runda del... men de kanske hade hittat en lösning på hur stora stycken lysmassa ändå kunde hållas samman i och med introduktionen av "snow-flake"-visaren.)

mvh A

Kan väl bara fylla på med lite spekulationer men jag vet att BMW's logga ska baseras och föreställa en flygplanspropeller i rotation, Mercedes tycker jag inte ligger så långt ifrån detsamma. Vet dock inte hur detta skulle relatera till rolex och deras visare som sitter i många av deras modeller.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Riktigt snygg. Har spanat länge, kanske slår till om mitt planerade köp idag går åt skogen på en 14060M.


StOOOrt grattis!!!

Ps påsen avslöjar dig direkt på mils avstånd :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Grattis! Det är verkligen en skitbra klocka, här är min:

ssldPFm.jpg
 
Topp