• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

P-day 2022 - det är i Paris det händer

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Då så mina vänner..

P-day 2021 i Aten är avverkad, och det visade sig som väntat vara en underbar upplevelse! Härliga dagsaktiviteter som guidad tur till Akropolis och besök på en härlig gammal krigskryssare i fantastiska Flisvos Marina, blandades med resans höjdpunkter i form av fredag- och lördagskvällens tillställningar.

Fredagen anordnades (likt den relativt nyinstiftade traditionen bjuder) av OP själva, med CEO Jean-Marc Pontroué själv i spetsen. En visning av kommande nyheter och händelser följdes av en Q/A med JMP för att därefter mynna ut i en afton av snaskiga tilltugg, en diger fri bar och inte minst trevligt umgänge med JMP, nye EMEA-chefen Sylvin Stevant, övriga deltagare från OP och sist men inte minst alla deltagande Risti. Lördagkvällen bestod av den traditionsenliga P-daymiddagen där vi helt enkelt åt och ägnade hela aftonen åt umgänge och klockklämmande inom detta fantastiska Paneristi-community!

I ljuset av pandemin (där primärt tex amerikaner och östasiater i år uteblev) utgick årets deltagarantal till ca 100 Paneristi, där vi svenskar utgjorde 1/20 med vår fem man starka trupp (undertecknad, @metamorfos , @Caravelle33 , @oddface , @Chillster )

Återigen, helt fantastiska dagar!

Men... Nu påbörjar vi redan resan mot P-day 2022! Denna kommer alltså gå av stapeln i Paris, vilket av flera anledningar onekligen är väldigt praktiskt ur ett svenskperspektiv.. Är tämligen övertygad om att vi kommer att minst fördubbla, om inte tredubbla vårt deltagande från i år! Detsamma kan sägas om hela P-day, då jag är övertygad om att det totala deltagandet kommer att uppgå till åtminstone 200 personer. Jag har redan hunnit se signaler från tex. andra sidan Atlanten om en större mobilisering inför Paris.

Jag kan med 95%-ig säkerhet säga att datumen som gäller för 2022 års P-day i Paris är 7-8 oktober.

Avslutar inlägget med en bild på (nåja ;) ) gänget som var nere i år. Bildcred till caravelle33.

6CFE0A3B-8D86-438A-B202-B3C2B19ADF9B.jpeg


Kommer ha en deltagarlista här i startposten för först preliminärt, och sedan vad det lider definitivt deltagande (intention att delta anges i post här i tråden, tjuvstartar med årets gäng där alla planerar att delta 2022):

Palenkovich
metamorfos
caravelle33
oddface
Chillster
Matts
azcii
mårt
Simeone

Let the journey begin...
 
Senast ändrad:

Caravelle33

Vacheron
Hur fungerar det? Bokar man allt själv och möts upp där? Eller bokas hotell gemensamt?
Organisatörerna brukar rekommendera ett hotell som man kan boka genom dom. I Aten valde jag att bo på det hotellet, det gjorde alla svenskar, men jag bokade själv och inte genom organisatörerna eftersom dom inte kunde ge tillfredsställande svar om avbokningsregler. Priset var dock i stort sett samma
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Inläggen från den låsta tråden

Siluro a Lenta Corsa kanske är lite obekvämt om man skall starta i Sverige i oktober, kanske bättre med flyg. Hursomhelst. Vilka avser att åka?
Jag avser att åka... tåg eller bil kanske.
Just det! Dom alternativen är också bättre än SLC!
Jag åker, flyg säkerligen
Hade det varit lite tidigare på året så hade ju trip med sommarbilen varit magiskt.
Vist finns det en planering med några dagar Nice och sedan några dagar Paris? Låter riktigt trevligt...
Jag vill med oavsett färdsätt
Var det inte Marseille?
Hur fan ska man sälja in detta där hemma?
Jag är också på, tänker nog isf ta någon extra dag i Paris före eller efter ”p-days main event”
Jag är dålig på att planera så långt i förväg, men jag är lätt på!
Tar med mig familjen så slipper man dåligt samvete, shopping i Frankrike kan nog locka lite
 

Caravelle33

Vacheron
Registreringen startade idag
Själv är jag registrerad, betalad och klar.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Registreringen startade idag
Själv är jag registrerad, betalad och klar.
Jag med :)
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
För min del är det oklart ressätt. Troligen flyg men det vore bra med något alternativ.
 
Topp