• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning...äntligen!

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag fick denna klockan visad av en vän för ett tag sedan. Det klickade inte direkt men för typ två månader sedan, efter en del surfade och butikskikande, så kom ett begär mer likt en sjukdom. Jag var bara tvungen att köpa den trots flickvän och föräldrars idiotförklarande. Mina damer och herrar, här är den!

Si sådär fin påse.
7e7egenu.jpg


Någon som redan kan gissa vad innehållet är?
ry7y3ure.jpg


En teaser...
9ajuzaqy.jpg


Låt mig presentera, Seiko SBDX001, aka MarineMaster 300.
agymyneq.jpg


Wristshot
juda4y6a.jpg


Så, nu ska jag försöka få pulsen att gå ner en bra bit.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Re: Paketöppning...äntligen!

Kul med en till, jag vet ju åtminstone två som kommer bli extra glada nu. ;)

Stort grattis!
 

joh.jonsson

Panerai
Re: Paketöppning...äntligen!

grymt sa grisen! :)
Snygg modell de där! Jag har en Seiko på väg hem också, längtar!! haha
 

Bruset

Panerai
Re: Paketöppning...äntligen!

yonsson är på loppis. men han sätter nog sina coasters i halsen när han ser detta.. :D
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Paketöppning...äntligen!

Haha fan har du låtit 80-talisten gräva hål i huvudet på dig nu...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Paketöppning...äntligen!

@paradis
Man får alltid med båda de banden när man köper mm300.

Bruset skrev:
yonsson är på loppis. men han sätter nog sina coasters i halsen när han ser detta.. :D

Det blir bara loppis-shopping när den enda man vill lägga pengar på är fina klockor. :mrgreen:
Förhoppningsvis startar jag också snart en paketöppningstråd.

Trevligt inköp! Den lär du bli väldigt nöjd med. Se nu till att ha på dig den i olika ljusförhållanden så du får se hur fint den skiftar utseende beroende på ljuset.
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Paketöppning...äntligen!

yonsson skrev:
Trevligt inköp! Den lär du bli väldigt nöjd med. Se nu till att ha på dig den i olika ljusförhållanden så du får se hur fint den skiftar utseende beroende på ljuset.

Den lär sällan vara någon annan stans än på handleden :grin:

På tal om ljus, lumen på denna är ju något från en annan värld!

a4asugam.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Stort grattis! Äntligen en med bra smak! ;) det där är en fantastisk dykare som du kommer ha stor glädje av. Det är en dinka man bara älskar mer ju längre man har den..
 

m_s

Patek
2-Faktor
Grattis, fin rackare det där och alltid fint när man stödjer svenska handlare!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Paketöppning...äntligen!

Jag kan rekommendera att du köper ett retro rubber från timefactors när du ändå är i rullning. Kostar typ 150kr och värt varenda krona och troligtvis 10 gånger därtill.

DSC_0026PS.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Med risk att bli lite uttittad så har jag aldrig använt min MM300 på annat än på originallänken... Gummit ligger kvar orört.. Inget natoband har heller kommit i närheten av den... Men sen är man förespråkare för armbandslänk också...:)
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Paketöppning...äntligen!

@yonsson
Ska kolla in det. Som jag antar att 80talisten tycker så är originallänken galet snygg, men omväxling förnöjer!
Vad bör man tänka på när man mekar med stiften på denna? Har sett att de är fetare på min 6309 och jag skymtar liknande på denna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Paketöppning...äntligen!

Det är ju borrade bandhorn, så det är inte så mycket att tänka på. In försiktigt med ett bandverktyg eller ett gem bara igenom hålet, så lossnar länken. De feta Seikostiften som används till alla Seiko-dykare är riktigt bra och tål att tas bort/sättas dit MÅNGA gånger.

5DCEE500-B3CF-44A8-822F-013D119EB4E8-1755-000002DE6C1B769C.jpg
 

Vevaren

KS Explorers Club
2-Faktor
Re: Sv: Paketöppning...äntligen!

Såklart...borde ha sett det :-|
Tack för snabbt svar!
 
Topp