• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning 2014 #1

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ofattbart hur man kan skicka en så dyr klocka på det sättet, men grattis!
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ofattbart hur man kan skicka en så dyr klocka på det sättet, men grattis!


Hur tycker du att man ska skicka? Kuvertet är vadderat, förseglat och dessutom försäkrat upp till sitt fulla värde. Posten har flera rått mig att skicka med de stora kuverten istället för kartongerna som man får tejpa in absurdum.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur tycker du att man ska skicka? Kuvertet är vadderat, förseglat och dessutom försäkrat upp till sitt fulla värde. Posten har flera rått mig att skicka med de stora kuverten istället för kartongerna som man får tejpa in absurdum.

Självklart i klocklådan, i en kartong som är vadderat/paketerad inuti mot stötar.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Självklart i klocklådan, i en kartong som är vadderat/paketerad inuti mot stötar.


Klockan låg ju i klocklådan? Omgiven av skumplast och bubbelplast? Lådan låg dessutom i en plastpåse i det vadderade förseglade kuvertet. Sedan är ju frågan vad som tar upp stötar bäst, ett ordentligt vadderat kuvert eller ett tungt paket. När jag skickar klockor med originalbox så virar jag dessutom in boxen i bubbelplastpåse.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du får skicka precis hur du vill. Jag boxar allt jag skickar oavsett vad klockorna kostar eftersom de slänger andra paket på mina paket. Vissa (inte du alltså) skickar ju uppenbarligen vintagerolexar enbart paketerade i postens gröna och "det har ju gått bra". Är kanske lite skadad från när jag arbetade några somrar med posthantering.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Det beror på hur man skickar, ligger klockorna i box inuti med skum- och bubbelplast så kan du sova lugnt. Paketeringen är dessutom skapad utefter inrådan från flera företagscenter. Säkert skickat 20 klockor utan problem på detta vis. Har dock varit med om lossnad visare på en klocka som låg i stor box med tung vaddering.
 
Topp