• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning av en riktigt udda fågel #2

Tack för alla positiva tillrop! :)

Grattis :)
Vill gärna se mer av klockan. Hur funkar den?
Ser endast 11 i fönstret. Mer bilder och info tack :)
Det är faktiskt riktigt enkelt att avläsa tiden. Siffran du ser är timmen och den färdas längs halvcirkeln. När den kommit halvvägs är klockan halv tolv osv. Videon som @Ronnie länkat nedan visar det kanske bättre :)

Åh, vad läckert! Hade helt missat att Steve Hallock hade gjort en video om den blanka versionen, men det är klart att han hade:

Känns bra på något vis att det finns åtminstone två Urwerk i Sverige. Gratulerar till fångsten!
Den videon har jag kollat på hur många gånger som helst och jag var faktiskt nära att hugga just den klockan innan jag hittade mitt exemplar i Grekland :)

Cool - Stort Grattis!
Ser fram emot fler bilder på paret så småningom. En tanke slog mig - om guld/stål är den vanligaste materialkombon för klockboetter så hör nog aluminium/platina till den mest ovanliga :)
Äntligen återförenade. Tycker fortfarande att den blankpolerade är häftigast men aluminium/platina-kombinationen är rätt rolig :)

WbsXzCs.jpg

Senast ändrad:
Äntligen återförenade. Tycker fortfarande att den blankpolerade är häftigast med aluminium/platina-kombinationen är rätt rolig :)

Kul att se dem tillsammans. Det blir väldigt olika karaktär på klockorna. Jag tycker nog också att den blankpolerade matchar den spejsiga designen bäst av de två - intressanta pjäser båda två.

Tillbaka
Topp