• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning! Bildtungt!

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
masterkiller skrev:
S T O R T G R A T T I S !

Så jävla fet, pendlar mellan den och vattennöten som mitt förhoppningsvis nästa inköp, just nu är det fördel vattennöten....men det kan ändras, ser fram emot en recension senare....

tack!
Båda är riktigt fina klockor, men det skiljer ju en del i pris om man handlar begagnat.
Spontant känns Divern som gjuten för dig..

Aurum skrev:
Brutal! Nu har du och de där ungdomarna som spelar discomusik något gemensamt! :D

Hahaha! Visst är det så..

Oddset skrev:
Grym :D

Hur sitter den på handleden?

Den är ju stor, ingen tvekan om den saken. Funkar ändå bra på min handled.
Har visserligen ett gummi i storlek Small på, som passar klockan mycket väl!
 

Tommytvigg

Cartier
Stort grattis. Den ser riktigt bra ut. Jag har inte reflekterat förut hur verkligen fet den ser ut.
Är det bra tyngd i den?

Mvh Tommy
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Grattis Mr Vanilla Ice! ;)

Vad är det för urverk i den där? Samma som 15300/400? Berätta gärna vad du ser i AP, vill gärna gilla dem men det är svårt. :roll: :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Zed skrev:
Grattis Mr Vanilla Ice! ;)

Vad är det för urverk i den där? Samma som 15300/400? Berätta gärna vad du ser i AP, vill gärna gilla dem men det är svårt. :roll: :D

Kan inte sätta fingret på det exakt, men Royal Oak har alltid tilltalat mig. Älskar detaljerna, finishen och edan är urverket fantastiskt. Caliber 3120, samma som i 15300/400. Underbart.

Det är en annan nivå än t.ex Rolex, utan tvekan.

Jag rekommenderar en titt här:

http://www.youtube.com/user/aptvofficial/videos?view=0
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
vaniljglass skrev:
Zed skrev:
Grattis Mr Vanilla Ice! ;)

Vad är det för urverk i den där? Samma som 15300/400? Berätta gärna vad du ser i AP, vill gärna gilla dem men det är svårt. :roll: :D

Kan inte sätta fingret på det exakt, men Royal Oak har alltid tilltalat mig. Älskar detaljerna, finishen och edan är urverket fantastiskt. Caliber 3120, samma som i 15300/400. Underbart.

Det är en annan nivå än t.ex Rolex, utan tvekan.

Jag rekommenderar en titt här:

http://www.youtube.com/user/aptvofficial/videos?view=0

Tog precis en titt på skapandet av RO:s boett och länk. Verkar vara gediget handarbete. Det jag inte förstår dock är alla olika modeller av RO. Den mindre modellen utan sekundvisare och med genomskinlig baksida ska tydligen vara bra mycket dyrare än Jumbon?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Zed skrev:
vaniljglass skrev:
Zed skrev:
Grattis Mr Vanilla Ice! ;)

Vad är det för urverk i den där? Samma som 15300/400? Berätta gärna vad du ser i AP, vill gärna gilla dem men det är svårt. :roll: :D

Kan inte sätta fingret på det exakt, men Royal Oak har alltid tilltalat mig. Älskar detaljerna, finishen och edan är urverket fantastiskt. Caliber 3120, samma som i 15300/400. Underbart.

Det är en annan nivå än t.ex Rolex, utan tvekan.

Jag rekommenderar en titt här:

http://www.youtube.com/user/aptvofficial/videos?view=0

Tog precis en titt på skapandet av RO:s boett och länk. Verkar vara gediget handarbete. Det jag inte förstår dock är alla olika modeller av RO. Den mindre modellen utan sekundvisare och med genomskinlig baksida ska tydligen vara bra mycket dyrare än Jumbon?

Jumbon är modellen utan sekundvisare. Ref 15202.
39 mm, genomskinlig baksida. Dyrare.

Sedan finns 15400, som är 41 mm, har 3120 urverket. Genomskinlig baksida. Lite billigare.

Finns även 15450, som är i stort sett samma klocka som 15400, men har en diameter på 37mm.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
vaniljglass skrev:
Jumbon är modellen utan sekundvisare. Ref 15202.
39 mm, genomskinlig baksida. Dyrare.

Sedan finns 15400, som är 41 mm, har 3120 urverket. Genomskinlig baksida. Lite billigare.

Finns även 15450, som är i stort sett samma klocka som 15400, men har en diameter på 37mm.


Ok, så 15202 kör inte samma urverk som 15400?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Zed skrev:
vaniljglass skrev:
Jumbon är modellen utan sekundvisare. Ref 15202.
39 mm, genomskinlig baksida. Dyrare.

Sedan finns 15400, som är 41 mm, har 3120 urverket. Genomskinlig baksida. Lite billigare.

Finns även 15450, som är i stort sett samma klocka som 15400, men har en diameter på 37mm.


Ok, så 15202 kör inte samma urverk som 15400?

15202 har caliber 2121, som är baserat på ett JLC urverk, om jag inte minns fel.

Lunkan skrev:
Grymt fet klocka! Grattis! Du behöver ingen annan nu.
Välkommen till ROO-klubben :)

Tack! Behöver dock nåt mer :) Får se vad det blir...
 
Topp