• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning - Blåvalen

Det där måttet har jag sökt utan att finna dvs nästan lika lång som en SubC på 50.54 mm och 0.5 mindre än omega PO XL, 51.5 mm! Tror man lugnt kan se bort ifrån 46.9 mm som något avskräckande!?

7BC3B578-7F61-4660-8804-47A79D6E51EE.jpeg

https://www.grand-seiko.jp/collections/SBGH257/
Jag mätte upp den själv men för framtida referens, kolla alltid japanska versionen av GS eller Seikos hemsida för korrekt mått, där brukar lug2lug framgå.

Bredden är inget issue för mig men klossig är den ju såklart. Den låga vikten och formen undertill gör att den sitter riktigt gött.

Stort grattis! Otroligt trevlig klocka, jag gillar den verkligen. Vad är det du inte gillar med gummit som medföljer?

@yonsson har de nya dykarna samma mått mellan bandhornen som de gamla? Om så är fallet får du gärna berätta vad du köper för gummi. Funderar nämligen på att skaffa ett till min sbga031.

@yonsson har de nya dykarna samma mått mellan bandhornen som de gamla? Om så är fallet får du gärna berätta vad du köper för gummi. Funderar nämligen på att skaffa ett till min sbga031.
Dessvärre icke. Blåvalen har 23mm bandbredd, SBGA-dykarna har 22mm. Så jag kör 24mm, du behöver 22mm.

Tillbaka
Topp