• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning...Breitling HAJ!

Vad gillar du bäst på en klocka?!

  • Automatverk

    Röster: 98 71.5%
  • Quartzverk

    Röster: 15 10.9%
  • Manuellt verk

    Röster: 24 17.5%

  • Totala väljare
    137
  • Denna undersökning kommer att stängas: .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
OJ! Trodde faktiskt inte detta skulle kunna hända, Men jag har faktiskt köpt på mig en kvartsklocka! Gillar generellt inte kvartsklockor, är något med sekundvisaren som jag inte går igång på, gillar mer när den flyter fram som det gör på dom automatiska.

Senast jag köpte en kvarts klocka, var 2009, eftersom jag hamstrar på ROLX, så är det ju lite av ett måste och ha en i samlingen. Mest för att det är lite kul att ha en ROLEX som kvartsklocka, för dom okunniga så är det ju lika med en fake! Lägg där till att designen på OysterQuartz är mycket smakfullt, kanske en av deras snyggaste boetter som tillverkats tycker jag personligen.

Men nu skulle jag ju inte snacka om ROLEX, utan om en klocka som jag fick upp ögonen på redan i början av 90-talet. Hade en polare som var delägare men som även drev ett uteställe i Västerås vid namnet EXTREMES . På den tiden så var Breitling lika fett som Rolex, kanske t.o.m lite fetare, så när han köpte den så var det ju lite status och framgång tyckte man då. Kommer så väl ihåg att jag blev full av beundran över detta ur, och hade gärna lagt vantarna på en sådan, versionen som polaren köpte hade blå tavla och det automatiska urverket i sig, och andra sidan!

Fast...nu, nästan 30 år senare så gjorde jag ändå slag i saken, denna klocka dök upp på TRATTEN och jag blev lite sugen att ge mig in i matchen. Dock var jag lite tveksam, då det satt ett kvartsverk i klockan. Skummade igenom några sajter, men det fanns inga Automatiska med några tillbehör dessvärre du jag tyvärr är en sucker av fullset. Men så jag tänkte jag, va fan, våga gå emot dina principer för en gångs skull Affe, det är inte värre än att du får sälja den om du inte gillar/går igång på den.

Så sagt och gjort, förra fredagen så satt jag med när auktionen var på G att avslutas, la ett bud när det var ca 10 sekunder kvar, som jag visste att ingen skulle kunna buda över. Nu sitter jag här med en ganska så skööööön känsla faktiskt, Hm, tyvärr så stör jag mig redan på sekundvisaren, men jag få ge den chansen. Har trots allt precis fått hem den.

Till namnet så är ju detta klockan gjord för mig till 100%, har älskat och varit fascinerad av hajar sedan barnsben, favorit hajen är nog Carcharodon Carcharias ( The Great White ), men även Hammarhajen p.g.a sitt coola utseende. lägg därtill, Tjurhaj och vitfenad oceanhaj.

Och det kanske är därför jag är lite tarv på Hajfilmer också, som ni kan se i tråden nedan.

https://klocksnack.se/threads/lilla-tråden-om-hajar-på-film.61572/


Jaja...dags och skippa kallpratet, och visa upp vad som landat, finns säkert någon här som har kommit på vad jag har inhandlat för något, i sådant fall så är det riktigt bra gjort! Dock var jag inte först med denna, fanns en på forumet för ca; 3 år sedan, skulle var kul och veta ifall den finns kvar.

Fakta/Specificationer

Model: Shark Quartz
Case Material: Stål
Movement: Breitling 58
Complications: Datum
Water Resistance: 300m
Bezel: Vridbar motsols
Crown: Skruvlås
Crystal: Safirglas
Diameter: 41mm
Thickness: 12mm
Weight: 75g
Bracelet: Läder med Blygelspänne.
Lug Width: 20mm
Dial: Explorer Tavla, Index + Arabiska .
Reference Number: A58605


Breitlingkatalog från 1993.

2.JPG

DSC_5086.JPG


Väl använd, har tappat räkningen hur många gånger jag nött och läst denna katalog.

DSC_5140.JPG


Som sagt var, så fanns denna modellen både som Automat och som Quartz.

3.JPG


Nu kör vi bilder från paketöppningen, Jao!

Det kom ett fyrkantigt paket med posten!
InkedDSC_5033_LI.jpg


Gult É fult sägs det, Nääääääääääää, som farbror Barbro skulle ha sagt, gillar den kycklinggula färgen på Breitling boxarna.

DSC_5034.JPG
DSC_5041.JPG


Såklart så är det ett fullset!

DSC_5044.JPG


Dock sög det, att inner boxen var skadad.

DSC_5045.JPG


Men vad är det som gömmer sig under pappret?!

DSC_5050.JPG


Som sagt var, det som landat är en Breitling SHARK Quartz.

DSC_5058.JPG

DSC_5061.JPG


Var det någon som sa Fullset?!

DSC_5091.JPG


Kom på ett sunkigt PRO 1 gummi.

DSC_5105.JPG

DSC_5104.JPG


Men vi byter snabbt till något mer passande, ett brunt shark skin strap!

DSC_5156.JPG
DSC_5149.JPG


Är dom små detaljerna som gör det!

Gillar att bakboetten är graverad, inget märkvärdigt iof, men mer än vad som är på Rollarna.

DSC_5119.JPG


B:et på kronan är sweet.

DSC_5131.JPG


Men framför allt så gillar B:et & ankaret på sekundvisaren.

DSC_5133.JPG


Sitter som gjutet på handleden, designen är riktigt snygg och trevlig tycker jag, känns dock lite högre än vad den mäter.

DSC_5125.JPG


Jag blir oerhört sugen på att införskaffa mig en med Automatiskt Urverk, blir kanske så att man får strunta i sina principer och köpa klockan utan några tillbehör. För modellen/designen känns helt fantastisk på handleden, nästan det mysigaste dykaren jag har hållit i, har hittat några intressanta objekt på bUkten.

Sammanfattningsvis så är jag faktiskt nöjd med denna Breitling SHARK Quartz, lite tråkigt bara att det var en repa i glaset, men även att inner boxen var skadad på ovansidan på locket. Tyvärr så utgick det inte från bilderna på boxen, men däremot när jag tittade efter, så ser man faktiskt repan i glaset. Missade detta av någon anledning, är så klart bättre om dom skulle skriva vad som inte är OK i texten istället kan jag tycka.

Nu tackar jag för uppmärksamheten om ni har läst hit, jag önskar alla en mycket trevlig helg! Själv ska jag bara njuta av mina nya klocka trots att de är en kvarts, och se om jag kan hitta ett exemplar som har automatverket i sig någonstans!


Mvh // Affe
 
Senast ändrad:
OJ! Trodde faktiskt inte detta skulle kunna hända, Men jag har faktiskt köpt på mig en kvartklocka! Gillar generellt inte kvartsklockor, är något med sekundvisaren som jag inte går igång på, gillar mer när den flyter fram som det gör på dom automatiska.

Senast jag köpte en kvarts klocka, var 2009, eftersom jag hamstrar på ROLX, så är det ju lite av ett måste och ha en i samlingen. Mest för att det är lite kul att ha en ROLEX som kvartsklocka, för dom okunniga så är det ju lika med en fake! Lägg där till att designen på OysterQuartz är mycket smakfullt, kanske en av deras snyggaste boetter som tillverkats tycker jag personligen.

Men nu skulle jag ju inte snacka om ROLEX, utan om en klocka som jag fick upp ögonen på redan i början av 90-talet. Hade en polare som var delägare men som även drev ett uteställe i Västerås vid namnet EXTREMES . På den tiden så var Breitling lika fett som Rolex, kanske t.o.m lite fetare, så när han köpte den så var det ju lite status och framgång tyckte man då. Kommer så väl ihåg att jag blev full av beundran över detta ur, och hade gärna lagt vantarna på en sådan, versionen som polaren köpte hade blå tavla och det automatiska urverket i sig, och andra sidan!

Fast...nu, nästan 30 år senare så gjorde jag ändå slag i saken, denna klocka dök upp på TRATTEN och jag blev lite sugen att ge mig in i matchen. Dock var jag lite tveksam, då det satt ett kvartsverk i klockan. Skummade igenom några sajter, men det fanns inga Automatiska med några tillbehör dessvärre du jag tyvärr är en sucker av fullset. Men så jag tänkte jag, va fan, våga gå emot dina principer för en gångs skull Affe, det är inte värre än att du får sälja den om du inte gillar/går igång på den.

Så sagt och gjort, förra fredagen så satt jag med när auktionen var på G att avslutas, la ett bud när det var ca 10 sekunder kvar, som jag visste att ingen skulle kunna buda över. Nu sitter jag här med en ganska så skööööön känsla faktiskt, Hm, tyvärr så stör jag mig redan på sekundvisaren, men jag få ge den chansen. Har trots allt precis fått hem den.

Till namnet så är ju detta klockan gjord för mig till 100%, har älskat och varit fascinerad av hajar sedan barnsben, favorit hajen är nog Carcharodon Carcharias ( The Great White ), men även Hammarhajen p.g.a sitt coola utseende. lägg därtill, Tjurhaj och vitfenad oceanhaj.

Och det kanske är därför jag är lite tarv på Hajfilmer också, som ni kan se i tråden nedan.

https://klocksnack.se/threads/lilla-tråden-om-hajar-på-film.61572/


Jaja...dags och skippa kallpratet, och visa upp vad som landat, finns säkert någon här som har kommit på vad jag har inhandlat för något, i sådant fall så är det riktigt bra gjort! Dock var jag inte först med denna, fanns en på forumet för ca; 3 år sedan, skulle var kul och veta ifall den finns kvar.

Fakta/Specificationer

Model: Shark Quartz
Case Material: Stål
Movement: Breitling 58
Complications: Datum
Water Resistance: 300m
Bezel: Vridbar motsols
Crown: Skruvlås
Crystal: Safirglas
Diameter: 41mm
Thickness: 12mm
Weight: 75g
Bracelet: Läder med Blygelspänne.
Lug Width: 20mm
Dial: Explorer Tavla, Index + Arabiska .
Reference Number: A58605

Breitlingkatalog från 1993.

2.JPG

DSC_5086.JPG


Väl använd, har tappat räkningen hur många gånger jag nött och läst denna katalog.

DSC_5140.JPG


Som sagt var, så fanns denna modellen både som Automat och som Quartz.

3.JPG

Nu kör vi bilder från paketöppningen, Jao!

Det kom ett fyrkantigt paket med posten!
InkedDSC_5033_LI.jpg


Gult É fult sägs det, Nääääääääääää, som farbror Barbro skulle ha sagt, gillar den kycklinggula färgen på Breitling boxarna.

DSC_5034.JPG
DSC_5041.JPG


Såklart så är det ett fullset!

DSC_5044.JPG

Dock sög det, att inner boxen var skadad.

DSC_5045.JPG


Men vad är det som gömmer sig under pappret?!

DSC_5050.JPG


Som sagt var, det som landat är en Breitling SHARK Quartz.

DSC_5058.JPG

DSC_5061.JPG


Var det någon som sa Fullset?!

DSC_5091.JPG


Kom på ett sunkigt PRO 1 gummi.

DSC_5105.JPG

DSC_5104.JPG


Men vi byter snabbt till något mer passande, ett brunt shark skin strap!

DSC_5156.JPG
DSC_5149.JPG


Är dom små detaljerna som gör det!

Gillar att bakboetten är graverad, inget märkvärdigt iof, men mer än vad som är på Rollarna.

DSC_5119.JPG


B:et på kronan är sweet.

DSC_5131.JPG

Men framför allt så gillar B:et & ankaret på sekundvisaren.

DSC_5133.JPG


Sitter som gjutet på handleden, designen är riktigt snygg och trevlig tycker jag, känns dock lite högre än vad den mäter.

DSC_5125.JPG


Jag blir oerhört sugen på att införskaffa mig en med Automatiskt Urverk, blir kanske så att man får strunta i sina principer och köpa klockan utan några tillbehör. För modellen/designen känns helt fantastisk på handleden, nästan det mysigaste dykaren jag har hållit i, har hittat några intressanta objekt på bUkten.

Sammanfattningsvis så är jag faktiskt nöjd med denna Breitling SHARK Quartz, lite tråkigt bara att det var en repa i glaset, men även att inner boxen var skadad på ovansidan på locket. Tyvärr så utgick det inte från bilderna på boxen, men däremot när jag tittade efter, så ser man faktiskt repan i glaset. Missade detta av någon anledning, är så klart bättre om dom skulle skriva vad som inte är OK i texten istället kan jag tycka.

Nu tackar jag för uppmärksamheten om ni har läst hit, jag önskar alla en mycket trevlig helg! Själv ska jag bara njuta av mina nya klocka trots att de är en kvarts, och se om jag kan hitta ett exemplar som har automatverket i sig någonstans!


Mvh // Affe
Grymt som vanligt Affe! :)

Men den är ju superfin på prodiver1!
 
Grattis!
Jätteläcker klocka där @Affe !
Synd på repan!
Clean för att vara Bratte, du får väl vänja dig med att den är elektrisk :)
Hörs bro!
 
Grymt Affe! Utmärkt reportage också, precis som vanligt.
Quartz är ju kwel men kanske ännu kwelare om det inte finns någon sekundvisare.
 
Grattis! Kvarts är underskattat. Ibland är det skönt att bara ta på klockan och inte behöva ställa tiden.
Sen är det inte samma känsla , men en annan känsla. Både bra och dåligt på samma gång...
(Japp, precis så otydlig kan man bli efter några tidiga glas vin en fredag...)
 
Riktigt bra som vanligt! Grattis!


Stort tack @16610 .


Grattis mannen, ha en trevlig helg!


Tackar...önskar dig detsamma @MickeG!


Snyggt Affe!! Stort grattis :)


Bug & bock, känns bra än så länge :p!




Återstår och se @yonsson :p:D:cigar::cool:!



Tack för en som vanligt bra paketöppning @Affe, grattis!


Tack själv @P-vakten, kul att du gillade öppningen mannen!



Fin & Clean Breitling det där....


Visst är den, känner mig riktigt nöjd och positivt överraskad trots att den är kvarts!


Aldrig varit någon Breitling-fantast men denna klocka var faktiskt riktigt trevlig! Stort grattis!


Tackar! Kanske är dags och införskaffa en, denna var en mycket trevlig bekantskap!


Grymt Affe! Utmärkt reportage också, precis som vanligt.
Quartz är ju kwel men kanske ännu kwelare om det inte finns någon sekundvisare.


Tackar! Kul...att du gillade paketöppningen, Hehe, fast avsaknad av sekundvisare behöver inte vara dåligt...
 
Underhållande läsning som alltid när du skriver. Grattis till en fin klocka också.


Tack @Nicklas.S det var kul och höra att du gillar både det jag skrev och klockan!


Grattis! Kvarts är underskattat. Ibland är det skönt att bara ta på klockan och inte behöva ställa tiden.
Sen är det inte samma känsla , men en annan känsla. Både bra och dåligt på samma gång...
(Japp, precis så otydlig kan man bli efter några tidiga glas vin en fredag...)


Tackar, Tackar! Hehe...förstår precis vad du menar @jandan ;):D! Ett par glas vin innanför västen är aldrig fel :p!
 
Grattis. Kvarts är ok faktiskt. Köpte själv en kvarts-Bratte för ett tag sedan. Trevligare än jag trodde.
 
Breitling + kvarts, oslagbar kombo :cool:

Trist att Breitling inte har samma nivå på detaljer på kvartsmodellerna senaste åren. Sekundvisaren med ankaret är ju vara så jävla läckert
 
OJ! Trodde faktiskt inte detta skulle kunna hända, Men jag har faktiskt köpt på mig en kvartsklocka! Gillar generellt inte kvartsklockor, är något med sekundvisaren som jag inte går igång på, gillar mer när den flyter fram som det gör på dom automatiska.

Senast jag köpte en kvarts klocka, var 2009, eftersom jag hamstrar på ROLX, så är det ju lite av ett måste och ha en i samlingen. Mest för att det är lite kul att ha en ROLEX som kvartsklocka, för dom okunniga så är det ju lika med en fake! Lägg där till att designen på OysterQuartz är mycket smakfullt, kanske en av deras snyggaste boetter som tillverkats tycker jag personligen.

Men nu skulle jag ju inte snacka om ROLEX, utan om en klocka som jag fick upp ögonen på redan i början av 90-talet. Hade en polare som var delägare men som även drev ett uteställe i Västerås vid namnet EXTREMES . På den tiden så var Breitling lika fett som Rolex, kanske t.o.m lite fetare, så när han köpte den så var det ju lite status och framgång tyckte man då. Kommer så väl ihåg att jag blev full av beundran över detta ur, och hade gärna lagt vantarna på en sådan, versionen som polaren köpte hade blå tavla och det automatiska urverket i sig, och andra sidan!

Fast...nu, nästan 30 år senare så gjorde jag ändå slag i saken, denna klocka dök upp på TRATTEN och jag blev lite sugen att ge mig in i matchen. Dock var jag lite tveksam, då det satt ett kvartsverk i klockan. Skummade igenom några sajter, men det fanns inga Automatiska med några tillbehör dessvärre du jag tyvärr är en sucker av fullset. Men så jag tänkte jag, va fan, våga gå emot dina principer för en gångs skull Affe, det är inte värre än att du får sälja den om du inte gillar/går igång på den.

Så sagt och gjort, förra fredagen så satt jag med när auktionen var på G att avslutas, la ett bud när det var ca 10 sekunder kvar, som jag visste att ingen skulle kunna buda över. Nu sitter jag här med en ganska så skööööön känsla faktiskt, Hm, tyvärr så stör jag mig redan på sekundvisaren, men jag få ge den chansen. Har trots allt precis fått hem den.

Till namnet så är ju detta klockan gjord för mig till 100%, har älskat och varit fascinerad av hajar sedan barnsben, favorit hajen är nog Carcharodon Carcharias ( The Great White ), men även Hammarhajen p.g.a sitt coola utseende. lägg därtill, Tjurhaj och vitfenad oceanhaj.

Och det kanske är därför jag är lite tarv på Hajfilmer också, som ni kan se i tråden nedan.

https://klocksnack.se/threads/lilla-tråden-om-hajar-på-film.61572/


Jaja...dags och skippa kallpratet, och visa upp vad som landat, finns säkert någon här som har kommit på vad jag har inhandlat för något, i sådant fall så är det riktigt bra gjort! Dock var jag inte först med denna, fanns en på forumet för ca; 3 år sedan, skulle var kul och veta ifall den finns kvar.

Fakta/Specificationer

Model: Shark Quartz
Case Material: Stål
Movement: Breitling 58
Complications: Datum
Water Resistance: 300m
Bezel: Vridbar motsols
Crown: Skruvlås
Crystal: Safirglas
Diameter: 41mm
Thickness: 12mm
Weight: 75g
Bracelet: Läder med Blygelspänne.
Lug Width: 20mm
Dial: Explorer Tavla, Index + Arabiska .
Reference Number: A58605


Breitlingkatalog från 1993.

2.JPG

DSC_5086.JPG


Väl använd, har tappat räkningen hur många gånger jag nött och läst denna katalog.

DSC_5140.JPG


Som sagt var, så fanns denna modellen både som Automat och som Quartz.

3.JPG


Nu kör vi bilder från paketöppningen, Jao!

Det kom ett fyrkantigt paket med posten!
InkedDSC_5033_LI.jpg


Gult É fult sägs det, Nääääääääääää, som farbror Barbro skulle ha sagt, gillar den kycklinggula färgen på Breitling boxarna.

DSC_5034.JPG
DSC_5041.JPG


Såklart så är det ett fullset!

DSC_5044.JPG


Dock sög det, att inner boxen var skadad.

DSC_5045.JPG


Men vad är det som gömmer sig under pappret?!

DSC_5050.JPG


Som sagt var, det som landat är en Breitling SHARK Quartz.

DSC_5058.JPG

DSC_5061.JPG


Var det någon som sa Fullset?!

DSC_5091.JPG


Kom på ett sunkigt PRO 1 gummi.

DSC_5105.JPG

DSC_5104.JPG


Men vi byter snabbt till något mer passande, ett brunt shark skin strap!

DSC_5156.JPG
DSC_5149.JPG


Är dom små detaljerna som gör det!

Gillar att bakboetten är graverad, inget märkvärdigt iof, men mer än vad som är på Rollarna.

DSC_5119.JPG


B:et på kronan är sweet.

DSC_5131.JPG


Men framför allt så gillar B:et & ankaret på sekundvisaren.

DSC_5133.JPG


Sitter som gjutet på handleden, designen är riktigt snygg och trevlig tycker jag, känns dock lite högre än vad den mäter.

DSC_5125.JPG


Jag blir oerhört sugen på att införskaffa mig en med Automatiskt Urverk, blir kanske så att man får strunta i sina principer och köpa klockan utan några tillbehör. För modellen/designen känns helt fantastisk på handleden, nästan det mysigaste dykaren jag har hållit i, har hittat några intressanta objekt på bUkten.

Sammanfattningsvis så är jag faktiskt nöjd med denna Breitling SHARK Quartz, lite tråkigt bara att det var en repa i glaset, men även att inner boxen var skadad på ovansidan på locket. Tyvärr så utgick det inte från bilderna på boxen, men däremot när jag tittade efter, så ser man faktiskt repan i glaset. Missade detta av någon anledning, är så klart bättre om dom skulle skriva vad som inte är OK i texten istället kan jag tycka.

Nu tackar jag för uppmärksamheten om ni har läst hit, jag önskar alla en mycket trevlig helg! Själv ska jag bara njuta av mina nya klocka trots att de är en kvarts, och se om jag kan hitta ett exemplar som har automatverket i sig någonstans!


Mvh // Affe
Grattis till en fin klocka och tack för underhållande läsning!
 
Grattis. Kvarts är ok faktiskt. Köpte själv en kvarts-Bratte för ett tag sedan. Trevligare än jag trodde.

Tackar! Hehe...kanske inte är så dumt, när allt kommer till kritan, GRATTIS i efterskott då, @nissehult ;)!

Trevlig öppning och gratulerar, blivit fler Breitling än Rolex inköpta det senaste? ;)


TACKAR! Mmm...Haha, nu när du säger det, så visar det ju sig att det är så, Ja Brattar är mycket trevliga klockor, och jag kan mycket väl tänka mig att fylla på med någon till, som jag skrev i ett tidigare svar, så är jag sugen på en Aerospace.

Första gången jag känner ett brattesug. Gillas! Kvarts är grab and go!


Kul...kan verkligen rekommendera en äldre Breitling, denna SHARK kan jag verkligen rekommendera, designen är mycket trevlig, priserna börjar runt 10k.


Breitling + kvarts, oslagbar kombo :cool:

Trist att Breitling inte har samma nivå på detaljer på kvartsmodellerna senaste åren. Sekundvisaren med ankaret är ju vara så jävla läckert


Håller med dig, var därför det tog sådan lång tid att inhandla en Superocean, den saknar B:et & ankaret på sekundvisaren.


Grattis Affe! Kul när man vågar pröva något annorlunda. :)


Tackar! Ja ibland så måste man våga prova något annat än det vanliga som dom allra flesta bär. Sen är det ju inget fel i det heller, då många av dom klockorna är klassiker.


Stort grattis, snygg modell, aldrig sett innan.


Tackar! Visst är den, denna har funnits på min wishlist sedan början av 90-talet, va kul att jag kunde introducera dig i en ny modell, klart värd att kolla upp.


Grattis till en fin klocka och tack för underhållande läsning!


Stort TACK! Va kul att du gillade paketöppningen, man får försöka att underhålla så gott det går :D!




TACK Mannen :)!
 
Tillbaka
Topp