• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning Casio G-Shock Mudmaster

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Casio G-Shock GWG-1000
Mått: 56mm x 18mm
Glas: Safirglas
WR: 200m
Vikt: 119g
Listpris: 8498kr
Releasedatum: September 2015
AD: Klockmaster Globen

image.jpeg

Mudmaster är en vidareutveckling av klassikern Mudman (på bild ovan) vilket är en modell framtagen för att ha extra skydd mot lera, sand och damm. Självklart är klockan även tålig mot slag och vibrationer.

Förutom att Mudmastern är en extremt tålig klocka är den även fullspäckad med funktioner som tidsinställning via radiosynkronisering, solcellsladdning och trippelsensor som mäter av lufttryck (höjd & barometer), temperatur och riktning (kompass).

Om G-Steelmodellen som jag recenserade senast ska anses banbrytande rent estetiskt så är Mudmastern en mer konventionell G-Shock i hårdplast MEN med många tekniska finesser och med en helt ny konstruktion. Den är såklart även en ana/digiklocka till skillnad mot de klassiska Mudman-modellerna

Mudmastern är utvecklad för att kunna användas med handskar på vilket är anledningen att knapparna är så stora.
image.jpeg
image.jpeg

Brevbäraren kom PRECIS när jag skulle gå hemifrån så tyvärr hann jag inte knäppa fler bilder innan ljuset försvann och regnet kom.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Sitter som gjuten. :)

Det var en kort sammanfattning kan man säga eftersom det som vanligt kommer en mer fyllig recension inom kort. En extra roligt grej med att recensera denna modell är att det faktiskt hittills inte finns någon vettig recension på modellen eftersom den är helt nylanserad. :)
 
Senast ändrad:

_jonte

Patek
Sjukt fet, vilket jäkla as till klocka! Men ser ut att sitta bra på dig ändå. Ser fram emot en recension. :)
Riktigt fina bilder med!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sjukt fet, vilket jäkla as till klocka! Men ser ut att sitta bra på dig ändå. Ser fram emot en recension. :)
Riktigt fina bilder med!
Den sitter märkligt nog klockrent på mig. Bandhornen har integrerade flärpar som sticker ner vilket gör att klockan sitter riktigt skönt. Ska försöka illustrera detta med lite bilder senare.

Grym klocka och fina bilder. Vilken kamera kör du med?
Vilken bra bok du skrivit, vad har du för skrivmaskin? ;)

Nikon D5000 med makro-objektiv, inga dyra grejer. Oftast kör jag med enbart iphonen.

Grym klocka. En sådan klara av nog det mesta som finns att erbjuda i världen
Jag har komiskt nog redan råkat tappa den tre gånger varav en gång utomhus på ett "berg". :D
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oj, den där lär ju göra sitt jobb iallafall.
Har du blivit "signed" av KM Globen nu eller?;)
Bra för dem i sådana fall
Nä, men det är väl bara Klockmaster som säljer dessa. Globen är ju alltid snabbast med att plocka hem modeller. Kan tänka mig att Magnussons Ur kommer få hem dem också om de inte fått hem dem än (vet att de har massa andra G-Shocks).

Har dessutom aldrig läst ett negativt ord om Klockmaster Globen eller Svante så de kan gott få en omnämning. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt mäktig pjäs, ser fram emot en utförligare recension senare!
Det kommer. Har redan skrivit det mesta av det tekniska, ska bara ta lite bilder och bära den någon vecka så jag får en ordentlig uppfattning om den.

Egentligen borde jag väl bergsvandra denna helgen för att testa den maximalt. :D
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Den sitter märkligt nog klockrent på mig. Bandhornen har integrerade flärpar som sticker ner vilket gör att klockan sitter riktigt skönt. Ska försöka illustrera detta med lite bilder senare.


Vilken bra bok du skrivit, vad har du för skrivmaskin? ;)

Nikon D5000 med makro-objektiv, inga dyra grejer. Oftast kör jag med enbart iphonen.


Jag har komiskt nog redan råkat tappa den tre gånger varav en gång utomhus på ett "berg". :D
haha hur länge har du haft klocka? Bara några få timmar eller? Helt sjukt att tappa den 3 gånger redan:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
haha hur länge har du haft klocka? Bara några få timmar eller? Helt sjukt att tappa den 3 gånger redan:D
Sedan kl 16 idag. :)
Eller hur... Jag tror den utmanar mig, jag brukar ALDRIG tappa mina klockor. Min tvååring har även stulit den en kort stund och sprungit runt med den. :)
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Fan va grym. Blir en sån när jag slitit ut min GW-3500B. Förra G-Shocken höll tyvärr i fem år...Edit: Är digitaldisplayen bakgrundsbelyst eller är det den kassa led lampan även på Mudmastern?
GW3500B-1A_Casio_G-Shock_Aviator_2.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan va grym. Blir en sån när jag slitit ut min GW-3500B. Förra G-Shocken höll tyvärr i fem år...Edit: Är digitaldisplayen bakgrundsbelyst eller är det den kassa led lampan även på Mudmastern?
Hur lyckades du döda g-shocken?
Mudmastern har dubbla LED-lampor. En kl 6 som lyser upp hela tavlan och en bakom displayen som lyser upp displayen. Bra lyse alltså.
 
Topp