• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning Deluxe (bildtung)

Tog du lite bilder och har du hittat något referensobjekt?
Nej, jag lämnade över den till någon annan som fick öppna och kika, har själv inte möjlighet att göra det.
Eftersom det inte finns någonting som tyder på en ommålning förutom tavlans utmärkta skick så kan jag inte göra mycket mer för tillfället. Som jag också tog upp tidigare så är tavlan på min sex år äldre Silver Arrow i bättre skick och där finns det inget tvivel om dess originalitet.

Nej, jag lämnade över den till någon annan som fick öppna och kika, har själv inte möjlighet att göra det.
Eftersom det inte finns någonting som tyder på en ommålning förutom tavlans utmärkta skick så kan jag inte göra mycket mer för tillfället. Som jag också tog upp tidigare så är tavlan på min sex år äldre Silver Arrow i bättre skick och där finns det inget tvivel om dess originalitet.
Det är ett svårare tryck att få rätt. Och om jag inte missminner mig ser den orörd ut utvändigt också. Vem lämnade du Omegan till? Har du hittat ett referensobjekt? Utan det är det svårt att säga något definitivt.

Det är ett svårare tryck att få rätt. Och om jag inte missminner mig ser den orörd ut utvändigt också. Vem lämnade du Omegan till? Har du hittat ett referensobjekt? Utan det är det svårt att säga något definitivt.
Nja, den är använd och graveringen på baksidan är nästan helt borta men överlag i väldigt fint skick.
Lämnade den till en urmakare och referensobjekt har jag tyvärr inte tillgängligt förutom bilder och de är inte särskilt bra.
Ska skriva min magisterexamen i konstvetenskap om armbandsurs estetik under 1960-talet så då kanske jag lyckas gräva fram något schysst referensobjekt :)

Tills dess måste jag tyvärr lämna denna diskussion och njuta av klockan då jag inte kan eller har något att tillägga som förstärker tavlans autenticitet :)

Tillbaka
Topp