• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Den första, inte sista.

CLT

Rolex
Efter en sommar helt utan klocksug var det dags. Två 6-siffriga Rolex var en för mycket.
IMG_4693.JPG

114060 fick gå då den mest legat i lådan utkonkurrerad utav BLNR.

Så nu när man är sugen på klockor igen, vad är man sugen på?
Tankarna har pendlat, ena dagen bli OWG med någon Patek för i nästa stund köpa två för pengarna från SubC.

Men efter senaste GTGn blev de bestämt.
Panerai.
Problemet är ju alla olika referenser.
Men efter att läst och återigen läst så beslutade jag mig, det blir en PAM510.

IMG_4311.JPG

Bilden skamlöst stulen från www.

Klocka hittades, order lades, stress hem från jobbet för att göra överföringen.
Men som alltid när man ska köpa en ny klocka så dammsuger man ju Google efter allt om just den modellen. En sista sökning, och jag hittar något jag ALDRIG läst innan. PAM510 har inte längre Sandwich-tavla.....
Kontaktar snabbt säljaren för att dubbelkolla, och helt rätt, klockan har inte rätt tavla.

Då kände jag mig rätt omotiverad för att köpa min första Panerai.
Men efter lite mental stöttning utav @AdamST @Erik1 och @snoozarn var det bara att ladda om. Och ja, resultat ser ni nedan.

IMG_4295.JPG

IMG_4299.JPG

IMG_4307.JPG


PAM422
Storlek: 47 blygsamma mm
Verk: P3001, manuellt in-house
PR: 72h
WR:100M

Sjukligt nöjd än så länge!

Och ett obligatoriskt wristshot:
IMG_4308.JPG

IMG_4309.JPG


Tack för att du orkade läsa, hoppas huvudvärken släpper precis som den gjort för mig! :D
 
Topp