• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - en dröm blev verklig

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Har inte skrivit att detta är det bästa som finns. Dessutom har jag redan en DJ så jag kan varva ;)

Hur som helst är det kul att ha möjligheten att prova runt så många olika klockor. Nya känslor varje gång, ibland bättre och ibland sämre. Tudor Black Bay var ett sämre, köpte en för två veckor sedan, sålde efter fyra dagar. Finns ingen anledning att behålla grejer man efter ett tag inte får någon glädje av.



Tack!

Den ena fick lämna.



Tack!

Gå till en kamerabutik och be de skriva ut tex A3. Se till så att bilden inte blir för pixlig bara :)
Inget illa menat med det jag skrev, men du verkar hitta hem varje gång du flippar klocka =) När du skaffade din andra 116200 så kändes det ju iallafall ganska genomtänk eftersom du varit där tidigare! Allt gott =)
Vilken DJ var det som fick lämna förresten?
 
Armbandsuret. Armbandsuret som funnits på min köplista sedan 2014.
I två år har bilder på denna modell funnits i mitt album Klockor att köpa. Dessutom är detta den modell som fick mig intresserad år 2013. Att jag inte köpt en tidigare... Hela förra året köpte jag bara sprillans nytt från Nymans Ur, förutom en sån där dörrvaktsklocka som @Zackarias Dullfiere lurade på mig och en udda Cartier från min tatuerare... Året innan dess hann jag med en väldans massa klockor. Och ändå landade aldrig denna modell på handleden. Inte en enda gång.​

Fram tills nu.

Men först: en #tbt (det är ju trots allt torsdag) med lite godingar som passerade förra året.

image.jpeg

116200

image.jpeg

116400GV

image.jpeg

116610LV

Nu har jag burit denna i en vecka. Till både kavaj och på gymmet med träningskläder. Till T-shirt och jeans samt pyjamas. Och den funkar, på min taniga handled, mycket bättre än de biffigare sexsiffriga sportklockorna från Rolex. Jag går runt på jobbet och speglar mig lite diskret så fort jag går förbi speglarna... Den sitter bra, mycket bra. Känslan är fin!

När jag köper ett armbandsur söker jag en känsla, det är inget som går att förklara med ord. Du vet bara om det är rätt eller inte. Har känslan inte funnits där - flippar jag. Här fick jag feeling direkt när jag slet upp paketet på Posten. Glädje.

Jag valde mellan en hel del olika. Bland annat Zenith El Primero, Breguet Type XX och Rolex Day Date i gulguld. Men det blev en...

"He could not just wear a watch. It had to be a Rolex"

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg


Nu har jag äntligen en "Pepsi", som mamma säger. Dessutom fullset med mysig dokumentation. En dröm blev verklig.

Info
Tillverkare: Rolex
Modell: GMT Master II
Referens: 16710
År: K-serie, uttagen 2003 Hong Kong
Glas: safirglas
Urverk: cal 3185
Lume: superluminova
Insert: Pepsi, Coke, Caramel, Rootbeer
Länk: 78790 SEL
Lugghål: ja
Kända bärare av GMT: Marlon Brando, Tom Selleck, Clint Eastwood, Pablo Picasso, Ernesto Ché Guevara

image.jpeg


Slutligen: stort tack till alla som jag har bollat med dig. Mycket uppskattat!

Fan vad bra. Det är ju uppenbarligen en mycket versatil klockan, det ser manbara på dina bilder. Fint!
 
Topp