• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning; Första, Andra, Tre...?!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Om det tog lång tid innan jag skaffade min första EBEL klocka, så tog det desto kortare tid att införskaffa min andra. Om det blir en tredje för tiden utvisa, om det händer så blir det nog en från 80 eller från 90-talet då körde dom med egna inhouse verk, men även verk från Cartier och Zeinth har jag hört. Finns säkert någon på forumet som har jättekoll på detta, och som kan bekräfta det.

Tyvärr är jag inte den skarpaste kniven i lådan när det kommer till att Googla och sniffa upp information om saker och ting på nätet.

Men jag har försökt att hitta information var det är för skillnad på en EBEL CLASSIC WAVE kontra en EBEL SPORT CLASSIC, men det finns säkert någon som kan hjälpa mig med detta också, @Hr_Proos vet du det?!

Eftersom jag hade paketöppning av en EBEL Sport Wave för en dryg månad sedan, så skippar jag Historien om EBEL, för den som är intresserad så klistrar jag in länken till den förra paketöppningen nedan.

https://klocksnack.se/threads/paketöppning-game-set-and-match.179859/#post-4628443


Så jag börjar väl med paketöppningen utan något annat trams!




Det kom ett litet paket med posten.

IMG_8384.jpeg


Jaja...lugna ner er några kilo, jag ska öppna det, den som väntar på något gott vet ni väl ;)

IMG_8385.jpeg
IMG_8386.jpeg
IMG_8387.jpeg


Kul att det var mer tillbehör till denna.

IMG_8388.jpeg


Fast boxen är det väl inget man skriver hem om kanske.

IMG_8392.jpeg
IMG_8393.jpeg



Det som landat är en EBEL CLASSIC WAVE.

IMG_8446.jpeg

IMG_8398.jpeg


Kronan är lite roligare än vanliga kronor.

IMG_8453.jpeg


Om det är något jag reagerar lite negativt på så här på än gång så är det länken. Tycker att länken känns för klumpig och otymplig. Den känns inte så följsam som man kanske är van vid, kan vara att man är ovan.

IMG_8409.jpeg
IMG_8411.jpeg
IMG_8412.jpeg


Även låset är sådär! Är tyvärr samma konstruktion som på den förra. Och på den så gick låset sönder under paketöppningen. Sitter som en cylinder som hjälper till att låsa viklåset.

IMG_8416.jpeg
IMG_8419.jpeg
IMG_8417.jpeg


Detta hända vid min förra paketöppning. Gula ringen indikerar cylindern som lossnade.

img_7148-jpeg.2366106


Ska man hitta något positivt med länken, så är det att länkbitarna är skruvade och inte stiftade.

IMG_8456.jpeg


På plussidan så finner vi det lätt kupade glaset.

IMG_8408.jpeg


Gillar länken på EBEL SPOET WAVE klockan, den är mer följsam mot handleden. Ska försöka och få iväg denna @urteknik så dom kan byta låset snarast.

IMG_8430.jpeg



Så från att ha velat ha en Ebel sedan mitten på 90-talet så har jag nu 2 st inom loppet av en månad.

IMG_8432.jpeg


Är värd en Kex Choklad nu tycker jag, och en liten klapp på axeln.
IMG_0405.jpeg





Fakta/Specificationer

Model: EBEL CLASSIC WAVE
Case Material: Stål
Movement: Quartz
Complications: Datum vid Kl: 3
Water Resistance: 50 ATM
Bezel: Skruvad glasring
Crown: Tyvärr inget skruvlås
Crystal: Safirglas
Diameter: 37 mm
Thickness: 10.29 mm
Weight: 139g
Lug To lug size: 20mm
Bracelet: Integrerad med dolt viklås
Dial: Romerska Siffror.
Reference Number: 0403/25F4


Ha en skön helg nu Klocksnackare, själv så ska jag serva Los Tantos och hennes barndom/ungdomspolare som är här på besök!
 
Senast ändrad:
Stort grattis till fångsten klockbroder.
Väldigt mkt 80/90 tal över dinkan.
Man får damma av sin Tag Link här hemma tror jag.
 
Tillbaka
Topp