• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - grönt är skönt.

willbur

Rolex
2-Faktor
Då var det äntligen dags. Äntligen min tur.

Jag tänkte hoppa över historien om modellen det gäller och gå lite mer in på min historia.
Min absolut första riktiga dinka var en Rolex Day date 1803, jag blev kär vid första ögonkastet och våran romans höll i lite mer än ett år. Det var en vacker saga men flytten till andra sidan jordklotet tog hårt på vårt förhållande. Jag bestämde mig ganska snabbt för att skiljas och det blev raka vägen till en handlare som sedan sålde klockan vidare dagen efter med en ganska bra proffe. Där stod jag, klocklös och ångerfull med en bunt fula sedlar med tanken -
"Life goes on"

En månad efter flytta jag tillbaka till Sverige utan klocka och med tanken att det här kommer bli allt annat än kul. Det dröjde ganska långt tag innan det satt en Rolex på handleden igen.. ganska exakt 37! veckor (Ja, jag vet helt jävla otroligt) eller mer exakt 262 dagar.

Sneak peak.
IMG_6024.JPG


Efter jag sålde min DD 1803 ångerfullt så har säkert 100 tals olika klockor varit i mitt huvud som intressanta tronföljare. Största tanken har varit att jag vill inte ha det alla andra har och då är ju vintage oftast ganska bra. Så vintage har varit det jag mest har kollat på men samtidigt så vill jag ha något som är "Ungt och sportigt" är ju 22 bast och blev kallad gubbe för jag hade en DD 1803, snyft. Så med dubbelmorals tankarna i huvudet har det nog pendlat varannan dag Vintage / Nytt och sportigt.

Med det sagt så känns det som de mesta som är nyproducerat kan vem som helst gå att köpa om man har pengarna. Inget illa menat till alla som bär nytt men någon som är nyrik går nog knappast och köper en 1680 röd om man inte är genuint intresserad och senast igår så tänkte jag tanken själv att plocka ut en helt ny tråksub (som är en fantastisk klocka)

Nu har ni fått lite ledtrådar, det är nytt, ser inte ut att vara gulguld, det är Rolex och kan innehålla spår av färgen grön så jag tycker vi trycker på lite bilder.
IMG_6042.JPG


Kanske världens snyggaste logga.
IMG_6043.JPG



IMG_6044.JPG



IMG_6045.JPG


Asså nu börjar det brännas.
IMG_6046.JPG








Håll ut!








IMG_6048.JPG












Den som väntar på något gott :)








IMG_6049.JPG



IMG_6050.JPG


IMG_6051.JPG


GRÖÖÖÖÖÖÖÖÖN!

IMG_6056.JPG

Hulken är här


Jag måste säga att den är otroligt gedigen. Länken känns tjock och rejäl, likaså med caset men det absolut bästa är låset.
IMG_6063.JPG



IMG_6066.JPG



IMG_6067.JPG


IMG_6069.JPG


Den sitter otroligt fint på handleden, jag har ganska tunna handleder på 18,5cm ungefär och man kan tro att den ska svälja hela armen när man ser den på bilder men det gör verkligen inte det. Fantastisk känsla, hittar ej ord.
Tavlan är magisk, svår att fånga på bild kan gå från nästan svart till sunburst och ljus grön.
IMG_6062.JPG



IMG_6035.JPG


IMG_6030.JPG



Tänkte tacka samtliga medlemmar på KS för ett fantastiskt forum, speciellt till KS-medlemmen jag köpte klockan av. Snabbt och säkert = KS
Kommer bomba alla trådar nu och avslutar med specs:

Märke: Rolex
Modell: Submariner
Referens: 116610 LV
Utplockad i Sverige År: 2013
Urverk: Automatiskt
Boett: 904L Rostfritt stål
Insert: Keramisk
Tavla: Grön
Glas: Safirglas
Armband: Stål Oyster 97200
Vattentät: 1000 fötter = 300m
Mått: 40mm
Garanti: 3 år
Kaliber: 3135
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ruskigt fin den där. Riktigt grön när det är ljust, nästan mörkgrå/grön i nyanserna i mörkare miljöer.
 

6r15c

Omega
Grattis till en grym klocka!

Blir nyfiken på vilka andra 99 st klockor du har tänkt på?
(Nu när det blev samma fabrikat o mer eller mindre en ny häftig klocka..)
 
Grattis till en fin klocka. Lite kul att du beskriver handleder på 18,5 cm som tunna. Skulle gissa att du ligger inom den tredjedel eller fjärdedel på KS med störst handleder.
 
Topp