• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning: Mässingsmonster

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hade tidigare en Magrette Bronze (som trots namnet var av mässing) som jag sålde för några år sedan. Har ångrat detta lite, då alla (japp, så är det!:D) egentligen behöver en maffig klocka i brons/mässing. Plus att det var rätt så kul att experimentera med patinering på klockan.
Hittade nyligen en klocka som eventuellt skulle kunna fylla detta tomrum i min samling. Var dock lite orolig att den var lite för tjock. Under julen insåg jag att jag faktiskt förtjänade att ge mig själv denna i julklapp.:rolleyes: Lade in en beställning och så småningom dök detta upp från FedEx (tydligen extremt brådskande):
01.jpg


Uppackning. Märklig klocklåda (som ska föreställa...en tunna?). Klocka. Läderband. Gummi. Skruvmejsel. Och garantikort.
02.jpg


Nyförvärvet är tjockisen till vänster. Jämför med en Seiko 7548 (samma höjd som SKX007/009).:wideyed:
03.jpg


Klockan är en Maranez Rawai 45 (finns en ännu större variant, faktiskt) med grön tavla. Kom på ett riktigt fint Isofraneliknande gummi i svart.
04.jpg
05.jpg


Sandwichtavla.
06.jpg


Lume.
07.jpg


Köpte ett ljusgrönt canvas från Strapcode.
08.jpg
09.jpg


Riktigt nöjd med köpet. Visst är den lite klumpig, men gillar utseendet med den härliga vridringen med "pluppar" och den fina gröna sandwichtavlan.:)
Lite specifikationer (från hemsidan):
Model: Maranez Rawai
Movement: Seiko NH35 automatic
Case diameter: 45mm excluding the crown - lug to lug 56mm - height 18mm - weight on leather strap 166g
Case material: Brushed brass with stainless steel case back
Bezel: 120 clicks brushed brass with lumed pin at 12
Crown: Screw down brass crown 11mm
Crystal: Sapphire (domed)
Dial: Green indices with Super Luminova
Water-resistance: 300m/1000ft
Strap: 24mm rubber and leather
Buckle: Brushed brass
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Jävligt cool, ser sjukt stor ut bredvid seikon :)
Hur djupt får man gräva i fickorna för att beställa hem en sådan?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Holy cow vilken dinka, grattis. Inte alla som kan bära en sån men tycker du lyckas.
Vilken best. Du bär upp den snyggt dock! Ska bli kul att se hur den patinerad över tid.
Tackar! Tycker att den trots sin storlek funkar riktigt bra...
Trevligt med en dressare i mässing;) Grattis!
...som dressare!:D Klockren kostymklocka!;)
Jävligt cool, ser sjukt stor ut bredvid seikon :) Hur djupt får man gräva i fickorna för att beställa hem en sådan?
$349 fraktat och klart. Plus lite moms. (Nu var det julrea på 20% också:))
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Inte lätt för mindre företag att göra något utan att på någon punkt likna någon annan.
När kända märken gör liknande så är det mer accepterat och man vänder andra kinden till. Finns många mindre märken som gör förbaskat bra klockor sett till vad dom kostar. Stort grattis till klockan.
 

M.U

Rolex
Inte lätt för mindre företag att göra något utan att på någon punkt likna någon annan.
När kända märken gör liknande så är det mer accepterat och man vänder andra kinden till. Finns många mindre märken som gör förbaskat bra klockor sett till vad dom kostar. Stort grattis till klockan.
Hade dom bara valt andra indexmarkeringen hade jag tyckt den var så jävla bra. Nu blir det tyvärr för likt panerai i min mening..
 

kmg

Patek
2-Faktor
Visst likheten på denna är hög.Jag menade generellt. Väldigt lätt att något alltid känns igen. Lättare för större märken att göra så utan att det blir samma samma genomslag.
Generellt är det många gånger så.
Men jag menade inte generellt utan denna klocka.
 

Wheelie

Cartier
Hehe !
Det första jag såg var en Panerai som ansökt till "biggest loser" ;)

Men riktigt heavy och (som någon skrev i tråden) en riktig "Stazitto"-klocka !
 
Topp