• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning - Nomos Ahoi Atlantik

watchxor

Omega
Behandlingen du får på Franks Ur beror helt på om får hjälp av Roger (ägaren) eller någon annan. Roger var mycket trevlig, men alla andra jag har haft att göra med där har varit bäst artigt besvärade eller inte velat ha en i butiken överhuvudtaget.

Roger bara varit i butiken en av fem gånger jag vart där, så kanske det går bra om du har tur.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Många bashar Franks Ur och den bilden delar jag inte. Avstå för tusan inte ett besök efter vad någon skriver på ett forum, gå dit och kläm och bilda dig en egen uppfattning - Nomos gör sig tom bättre på armen än på bild och jag fick absolut ett gott bemötande.

Jag var inne på Franks Ur och kollade på Nomos i höstas och fick väldigt bra bemötande. Är fortfarande sugen på en Nomos och i så fall blir det hos Franks. Jag hade faktiskt tänkt dra dit i veckan och slå till på något roligt men då råkade jag kika på kontoutdraget och då var det bara att ställa in besöket... :-(

/Henrik
 

bionicbeagle

Friends of KS
Jag kan bara instämma -- se till att prata med Roger. Han är vad jag förstått också den som kan ge bäst rabatt :)
Det är ju f.ö tyvärr ganska vanligt att butiker har en del personal som kanske är där primärt för att dom kan "rätt" språk, inte för att dom är bra på klockor eller att hantera lokala kunder.
 

Phenixfox

Omega
"Många bashar Franks Ur och den bilden delar jag inte. Avstå för tusan inte ett besök efter vad någon skriver på ett forum, gå dit och kläm och bilda dig en egen uppfattning - Nomos gör sig tom bättre på armen än på bild och jag fick absolut ett gott bemötande."

Nu är det ju så att jag har goda vänner som varit på Franks ur utanför detta forum och fått samma bemötande som beskrivs här, så jag kan med trygghet bilda mig en uppfattning i detta. Det var trevligt för dig att du fick ett gott bemötande.
 
Topp