• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Paketöppning och en världspremiär

Nicklas H

Cartier
Fick ett efterlängtat telefonsamtal från Richard på Ericsons urhandel idag och två timmar senare så var man på Ringvägen på Söder för att hämta ut ett paket.
FullSizeRender 6.jpg

100 stycken ska tillverkas i år, 9 är klara. 8 av de ska ut till återförsäljare för leverans till kund i början av nästa vecka. Den sista väntade på mig i Sjöö Sandströms lokaler.
Med serienummer 8 (ska stå för tur enligt kinesisk numerologi och var lika bra som något annat nummer så jag valde det i brist på roligare idér)

Felix mötte upp i deras konferensrum så var följande framdukat på bordet.
FullSizeRender 4.jpg

En Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer och inte bara vilken som helst utan det första exemplaret som levereras till kund.
FullSizeRender 7.jpg
FullSizeRender 2.jpg

Läder och länk så tänkte börja med att prova på att använda länken och så här lång känns den riktigt bra. Stabil och med ett ordentligt spänne så får den tummen upp efter någon timme på handleden. Bra tyngd på klockan och länken, får återkomma om hur den sitter med läder.
FullSizeRender.jpg

IMG_3439.JPG

Specifikationen från SS:
CASE: Stainless steel, Ø41mm.
CASE-BACK: See-through case back. Individually numbered.
GLASS: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
DIAL AND HANDS: Dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
DIAL: Black.
BEZEL: 24-hour bezel. BRACELET: Black alligator and Stainless steel.
WATER RESISTANCE: 10 ATM (100 meters).
MOVEMENT: SS G6.

Även trevligt att få titta runt lite hos deras nya lokaler på Söder och se när de färdigställer flera klockor.
IMG_3425.JPG
IMG_3426.JPG

Tackar så mycket Sjöö Sandström och även Ericson Ur för snabb och smidig leverans :)

FullSizeRender 5.jpg
FullSizeRender 3.jpg
Stort grattis!
 

Freddie L

Panerai
Grattis till något lite extra!

En sådan skulle jag kunna tänka mig! Nu är vi på sidan fyra och vad jag kan se blir jag trots det först med:
"Hör av dig när du ska flippa!" ;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Inte bara ett kul köp, utan också kul med första exemplaret. Har alltid gillat gmt-klockor och uppskattar formspråket hos S&S. Framför allt debutmodellen, som den här knyter an till.

Enjoy!

A
 
Riktigt snygg klocka och kul med en fräsch GMT i rimlig prisklass! Men det är en grej jag inte förstår. Varför är GMT visaren så kort? Varför drar man inte ut den så att den når fram till bezeln?
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Stort grattis.
Riktigt trevligt inlägg och kul att fånse lite från S&S lokaler.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick ett efterlängtat telefonsamtal från Richard på Ericsons urhandel idag och två timmar senare så var man på Ringvägen på Söder för att hämta ut ett paket.
FullSizeRender 6.jpg

100 stycken ska tillverkas i år, 9 är klara. 8 av de ska ut till återförsäljare för leverans till kund i början av nästa vecka. Den sista väntade på mig i Sjöö Sandströms lokaler.
Med serienummer 8 (ska stå för tur enligt kinesisk numerologi och var lika bra som något annat nummer så jag valde det i brist på roligare idér)

Felix mötte upp i deras konferensrum så var följande framdukat på bordet.
FullSizeRender 4.jpg

En Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer och inte bara vilken som helst utan det första exemplaret som levereras till kund.
FullSizeRender 7.jpg
FullSizeRender 2.jpg

Läder och länk så tänkte börja med att prova på att använda länken och så här lång känns den riktigt bra. Stabil och med ett ordentligt spänne så får den tummen upp efter någon timme på handleden. Bra tyngd på klockan och länken, får återkomma om hur den sitter med läder.
FullSizeRender.jpg

IMG_3439.JPG

Specifikationen från SS:
CASE: Stainless steel, Ø41mm.
CASE-BACK: See-through case back. Individually numbered.
GLASS: Scratch resistant sapphire crystal with anti-reflective coating.
DIAL AND HANDS: Dial with white super luminova index marks and hands with super luminova.
DIAL: Black.
BEZEL: 24-hour bezel. BRACELET: Black alligator and Stainless steel.
WATER RESISTANCE: 10 ATM (100 meters).
MOVEMENT: SS G6.

Även trevligt att få titta runt lite hos deras nya lokaler på Söder och se när de färdigställer flera klockor.
IMG_3425.JPG
IMG_3426.JPG

Tackar så mycket Sjöö Sandström och även Ericson Ur för snabb och smidig leverans :)

FullSizeRender 5.jpg
FullSizeRender 3.jpg
Härligt!!! Grattis! Missat denna tråd. Känns extra kul då jag inprincip var med när du beställde!! :)
 
Topp