• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Paketöppning: Omega Aqua Terra 8500

Fin text och om möjligt ännu finare bilder. Din automatiska klocka fungerar dock även utan gravitationen och kanske till och med ännu bättre när inget gör att rotorn stannar i lägsta position. Minsta rörelse ger ju en rotation som bara fortsätter och endast stoppas av friktionen. Testa att röra på klockan när den är horisontell och rotorn inte påverkas av jordens dragningskraft...

Mina båda AT 8500 säger hej. PM'a din adress så bjuder jag på ett oanvänt och numera discontinued soft-weave chestnut NATO från Gnomon/Dievas.

Vänligen
Forumets undersköterska

image.jpg

Tack! Man blir ju lite sugen på en vit också :) underbart par!
Har ju påpekat hur fint det varit på dina blåa med det där bruna NATO't, PM kommer :)

• Like
Reactions: Kai
Har tröttnat lite på alla jättelånga, superingående och navelskådande paketöppningar. (ungefär som de jag brukar göra)
Det här var en ganska lång paketöppning. Men den var rolig att läsa hela tiden och inte jobbig på något sätt.
Stort grattis till en riktigt fin klocka och en trevli paketöppning! Ser fram emot fler sådana :)

Fin text och om möjligt ännu finare bilder. Din automatiska klocka fungerar dock även utan gravitationen och kanske till och med ännu bättre när inget gör att rotorn stannar i lägsta position. Minsta rörelse ger ju en rotation som bara fortsätter och endast stoppas av friktionen. Testa att röra på klockan när den är horisontell och rotorn inte påverkas av jordens dragningskraft...
Ah, just ja. Då kanske det har varit automater i rymden också, efter den där första speedyn som var manuell?

Grattis! Var faktiskt upp till Kent förra veckan och testade då denna! Fantastisk klocka!
Slänger med en bild för det blir roligare :)
IMG_4848.JPG

Tillbaka
Topp